RECENZE: Prci, prci, prcičky. Školní sraz ovládli Stifler a nostalgie

3. 4. 2012

Kolikátý že je to už díl slavných Prciček? Dokonce osmý! Fanoušci původních filmů s původními postavami se ale nemusí bát, že se na ně řítí další z řady video braků, které se poslední roky vyráběly jako na běžícím pásu. Školní sraz je přesně to, co jsme kdy měli na téhle sérii rádi.

Vymažte si z hlavy (alespoň pokud to jde a nemáte trvalou újmu) všechny ty video filmy, které vyšly po třetích, svatebních Prcičkách. Osmička jde už kupodivu do kin a má k tomu pádný důvod – režiséři Zahulíme, uvidíme přemluvili všechny herce známé z původních dílů a donutili je jet na Školní sraz.

Prci, prci, prcičky jsou dost nesourodá série. Těch opravdových Prciček vyšly nejprve tři díly. Parta čtyř kluků nejprve řešila, jak přijít o panictví, následně jak si sehnat lásku na celý život a potřetí svatbu hlavního hrdiny Jima. To vše ničil, jak jen mohl, slavný Stifler. Následovaly ale další čtyři zoufalé díly o Stiflerovu bráškovi na táboře nebo ve spolku Beta. Pak se však tvůrci rozhodli natočit důstojné završení…

Připravte se opět na perverzní humor, Jimovy trapasy, fekálie a trochu hluché pasáže, když se začnou řešit vztahy místo sexu. Osmé Prcičky jsou přesně to, co byly původní tři díly, tentokrát ale s dávkou nadhledu i dospělejšího přístupu. Hlavní hrdinové totiž už nosí kvádro a mají trvalý vztah nebo děti a spolu s tím vyzrála i celá filmová série.

Některé věci se prostě nemění. Zdroj: distributor filmu

Dříve byly prcičkovské vtípky možná až za hranou únosnosti. Přece jenom, močení Stiflerovi do obličeje, zatímco on slastně chlemtá neznámý mok? Po nespočtu pseudokomedií hollywoodské produkce se ale i čeští diváci natolik obrnili, že u Školního srazu už nedojde na znechucené zavírání očí nebo vzájemné vyprávění dosud neviděných prasáren. No co, tak se Stifler rozhodl položit kabel do boxu s pivy.

Očima Oldřicha Mánerta: Staří známí hrdinové jsou zpět. Je jim o nějaký ten pátek více, vůbec jim to ale neubralo ze smyslu pro řádně peprný a ujetý humor. Stifmeister je pořád strašný prase a celý film dokáže bez zaváhání utáhnout na svých bedrech. S přibývajícím věkem ale přícházejí také zamyšlenější chvilky, kdy se musí vzpomínat na doby, kterým vládlo strkání pindíka do koláčů, stejně tak jako divoký sex se Stiflerovou mámou. A o tom to všechno je. Humor skrz nostalgii a nostalgie skrz humor. Čtyři drobenky, jako když vyšije.

Kromě snesitelnějších fekálií a ryze sexistických vtípků ale humor Prciček i celkově dozrál. Najednou se divák přistihne, jak se směje celkem inteligentním hrátkám se slovy nebo si užívá precizně načasovanou hlášku. To tu dosud nebylo a Školní sraz díky tomu získává velké plus oproti svým předchůdcům – připadá vtipný i divákům, kterým už není -náct.

[youtube_660]ArHgb2K-K4k[/youtube_660]

Celý Školní sraz je v podstatě o dospívání. Nejen zmíněného humoru, postav, ale i samotných herců. Je až neuvěřitelné, jak jejich vizáž koresponduje s rolemi, které představují. Kdysi zoufalý panic Jim si pořídil děcko a stal se z něj usedlý taťka, Jasonu Biggsovi, který Jima hraje, zase narostl pivásek. Naopak Seann William Scott vypadá pořád stejně a ne náhodou je Stiflerovi ve filmu jasně řečeno, že mentálně uvízl na střední.

Čtěte více: 5 zajímavostí o prvních Prcičkách. Jason Biggs nosil mezi nohama klobásu

Na sex se už tentokrát také nahlíží dospěle. Sice Jim zase vytahuje svou magickou ponožku naplněnou lubrikačním gelem, tentokrát ale ne kvůli své panické nesmělosti, jako spíše chybějícímu sexu s  manželkou po narození synáčka. Podobně jeho kamarád Kevin už neřeší zamilovanost do nejlepší kamarádky, ale manželství s ženou, která je sice úžasná, ale nutí ho dívat se na Gossip Girl.

Nostalgie je to hlavní, co (kromě nezničitelného Stiflera) táhne celý film. Všechny postavy se tu schází po mnoha letech, každý se svým způsobem změnil, ale zároveň si zachoval to svoje. Dojde samozřejmě na Stiflerovu mámu, Sherminátora, ale i ty dva divný týpky, které si pamatujete, akorát jak pořvávali „MILF, MILF!“ a močili Stiflerovi na hlavu.

Plakát se stejně jako celý film nese na vlně nostalgie – inspiroval se prvním dílem.

Spolu s tím, jak je Školní sraz naskrz prcičkovský, se ale bohužel nese i jedna vada snímku. Ke konci začnou ubývat odlehčené fórky a nastoupí poučování a dumání nad vztahy. Jako by tvůrci zařadili ručku, tempo se výrazně zpomalí a divák, ač nechce, musí poslouchat rozhovory o smyslu života a vyříkávání té nejhlubší lásky. To tu bylo pokaždé, a tak svým způsobem není špatně, že i tento díl přináší nějaké to povrchní filosofování. Zároveň to ale není ani omluva.

Naštěstí se však brzy film zase rozjede a dokončí ty zbytečně dlouhé dvě hodiny (opravdu, teenagerská komedie na dvě hodiny?). Během titulků na vás čeká nejroztomilejší bonus za dlouhou dobu a vy si při odchodu z kina budete pamatovat trefnou větu Jimova táty: „Ten film je dobrej.“ Sice nic výjimečného, ale pokud půjde o tečku za všemi Prcičkami, bude to tečka více než stylová a důstojná.

Prci, prci, prcičky: Školní sraz (American Pie: Reunion)

Komedie / Romantický
USA, 2012, 113 min

Režie: Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
Hrají: Alyson Hannigan, Seann William Scott, Mena Suvari, Jason Biggs, Katrina Bowden, Tara Reid, Shannon Elizabeth, Chris Klein, Jennifer Coolidge, Thomas Ian Nicholas, Dania Ramirez, Eddie Kaye Thomas, Eugene Levy, Chris Owen, Jay Harrington, Molly Cheek, John Cho, Natasha Lyonne, Jeremy Ambler, Ali Cobrin

0