Hudba

RECENZE: Biffy Clyro to na Rock for People rozjeli. Nahoře bez a naplno!

Vojtěch Tkáč

Vojtěch Tkáč

4. 7. 2014

Jednou z hlavních hvězd prvního dne Rock for People 2014 byli bezpochybně ostrovští srdcaři Biffy Clyro. Fakt, že má trio i v Česku velkou fanouškovskou základu, byl zřejmý už od prvních skladeb. Na oplátku se kotel dočkal stoprocentního nasazení a nesmírné energie ze strany kapely.

Biffy Clyro. | Foto: Rastislav Bača, TOPZINE.cz

Rockovou show Biffy Clyro na krásné festivalové scéně tradičně odstartovala pecka Different People, která kromě valné většiny koncertů zahajuje také poslední album Opposites. Aby ne, skladby s melancholickým úvodem, které postupně vyústí v nálož kytarových riffů, jsou právě to, co tuto skotskou partu dělá zajímavou. „Dženkuji. Jak sa mate?“ předváděl baskytarista James Johnston svou češtinu. „To jsi jim fakt natřel, ty lingvistický experte,“ reagoval s úsměvem frontman Simon Neil, tentokrát už ve svém jazyce.

Za další věc, která fanoušky nepřekvapila, lze označit skutečnost, že trojice vousatých muzikantů vystupovala jako vždy bez trička. O to více energicky působilo, když s kytarami skákali po celém pódiu a prohýbali se až k zemi například u chytlavé melodie starší skladby That Golden Rule. V úvodní části vystoupení se publikum připojovalo do sborových popěvků v refrénech, což Simon vděčně ocenil zejména po hlasitém aplausu za pompézní kousek Biblical. „Lidi, tohle bylo fakt nádherný! Děkujeme moc.“

Na 100% za jakýchkoliv okolností

První festivalový den byl vážně pestrý, proto není divu, že se na noční show Biffy Clyro sešlo mnoho lidí, kteří se neubránili únavě. Kromě vyhecovaného kotle šlo v předních řadách nalézt i desítky návštěvníků koncertu, kteří jen postávali a netvářili se příliš zainteresovaně. Neplatilo to ovšem u hitů Bubbles a Black Chandelier, během kterých se prostor před hlavní Rock for People Stage změnil na taneční parket.

V určitých momentech působil setlist a celkové uspořádání písní mírně nevyváženě. Zejména když pánové přešli ze svého nejintimnějšího díla Many of Horror k zběsilé Woo Woo v závěru své show. Na druhou stranu byli spokojeni jak věrní fanoušci v circle pitu, tak melancholické duše, které si přišli spíše zazpívat. Jedno je jisté, přestože se sejde jakkoliv různorodé publikum, Biffy Clyro do toho dají maximum a veškeré své síly. Respekt.

HODNOCENÍ: 80 %

Souhrnně o Rock for People 2014

8 perel a 1 zklamání z prvního festivalového dne