Hudba

RECENZE: The Naked And Famous naservírovali neopakovatelnou emotivní show

Vojtěch Tkáč

Vojtěch Tkáč

7. 7. 2014

Slzy na krajíčku, kondomy ve vzduchu a radost na obou stranách. Přesto, že závěrečný den Rock for People letos patřil především české legendě Lucie, skvělou show předvedli hlavně novozélandští idolové The Naked And Famous. Šlo o nejlepší koncert festivalu?

Zpěvačka Alisa Xayalith očarovávala zpěvem i krásou. | Foto: Rastislav Bača, TOPZINE.cz

Pokud si někdo alespoň trochu  libuje v indie-rockové muzice, letošní koncert The Naked And Famous si zkrátka nemohl nechat ujít. Pětice v České republice vystoupila vůbec poprvé, o to víc bylo tuzemské publikum zvědavé, čeho se dočká. Začátek zážitku mírně znepříjemnilo asi půlhodinové zpoždění, zapříčiněno technickými problémy. Diváci si jej každopádně zkrátili po svém a rázem se ve vzduchu vznášelo asi 20 nafouklých prezervativů. Nejednoho fanouška během čekáni jistě napadlo, jestli nejde spíše o hvězdné manýry a z novozélandských hvězd se nevyklube jen parta arogantních frajírků. Přesně naopak!

Hned s úvodní skladbou A Stillness bylo jisté, že se královéhradecké publikum dočká upřímného a nekonvenčního vystoupení. Obrovskou zásluhu na tom sehrála půvabná zpěvačka Alisa Xayalith, která diváky očarovávala svým zpěvem a krásou. „Wow, podle vaší reakce soudím, že se tady najde pár fanoušků The Naked and Famous,“ prohlašovala po nekončících ovacích.

Chcete se mnou něco podniknout?

Na rozdíl od čtvrtečního vystoupení Biffy Clyro měli „Nazí a slavní“ velice šikovně poskládaný setlist. Už mezi prvními skladbami zazněly jedinečné pecky Punching in a Dream a také Girls Like You, kterou zpívá kytarista Thom Powers.  Jeho i Alisu celou dobu doplňovaly stovky fanoušků v zaplněné Staropramen Stage, která mimo jiné sedla kapele skvěle, především kvůli temné stanové atmosféře.

„Ráda bych s vámi něco podnikla. Chcete vy něco podniknout se mnou?“ hecovala Alisa natěšené davy. Ty se nenechaly dlouho prosit a podnikly rovnou několik věcí, které se od dobrého publika očekávají. Proto nebyl problém zahlédnout v kotli mosh pit a další taneční kreace, které byly v kontextu něžných melodií mírně ironické. Na druhou stranu skupinu nabíjely silnou energií, za což byla patřičně vděčná.

Naked and Famous. | Foto: Rastislav Bača, TOPZINE.cz

Odměna přišla ve formě dvou závěrečných písní. No Way, která patří k těm naprosto nejosobnějším, a hlavně mistrovské dílo Young Blood, jež zná kdekdo, aniž by někdy o The Naked And Famous slyšel. Obrovský stan se změnil na krytý taneční parket, ve kterém lidé řvali radostí i dojetím současně. Emotivní jízda, které nechybělo vůbec nic, se jistě zařadila k tomu nejlepšímu z letošního Rock for People. Bohužel ji přebývalo drobné zpoždění, kvůli něhož někteří odcházeli dřív, aby stihli začátek Lucie. Nic není zcela perfektní, tentokrát to však uniklo jen o vlásek!

HODNOCENÍ: 95 %

Souhrnně o Rock for People 2014

8 perel a 1 zklamání z prvního festivalového dne