
Nejhorší divadelní inscenace: Vybrali jsme šest přešlapů roku 2012

Redakce
30. 12. 2012
Redaktoři a redaktorky divadelní rubriky poprvé vybírali nejhorší inscenace. Nabízíme pět divadelních zpracování, kterým by se diváci měli vyhnout, pokud nechtějí přijít ke kulturní úhoně.
Michalea Vaňková: Veselé paničky windsorské
Letní Shakespearovské slavnosti – Plzeň, režie: Jiří Menzel
Veselé paničky Windsorské s Bolkem Polívkou a Simonou Stašovou v hlavních rolích nepovažuji za špatné divadlo z hlediska hereckých výkonů. Divadelní zážitek však vytváří současně herecký výkon, výprava, ale i prostředí a atmosféra. Pražádnou jsem ale atmosféru nevstřebala a odcházela kulturně neuspokojena. Krom toho Bolek Polívka, ačkoliv je výborným hercem, se ukazuje stále v jedné herecké poloze.
Kateřina Valalik Čermáková: Ten kůň nelže
D21 – Praha, režie:Jiří Ondra, Egon Tobiáš
Inscenace Ten kůň nelže se nemůže tvářit jako dobré divadlo, když i předloha je hodně slabá. Sám autor Egon Tobiáš si v den premiéry nebyl schopen vzpomenout, jestli třetí část opravdu napsal. Podivný mišmaš z nespecifikovaného prostředí v nespecifikované době a opravdu příšerně vypadajícími postavami koní může být noční můrou nejednoho diváka.
Hana Švarcová: Komedie potmě
Karlovarské městské divadlo – Karlovy Vary, režie: Jiří Seydler
Komedie potmě Karlovarského městského divadla rozhodně nepatří mezi špatné inscenace. Bohužel se kvůli své nevýraznosti a stereotypnímu opakování jednoho motivu (zakopávání postav o nábytek) nedá zařadit ani mezi významnější počiny roku 2012. Ačkoli patří nápad zaměnit světlo a tmu k nejoriginálnějším divadelním nápadům vůbec, působí celkově inscenace nemastně neslaně. Pobaví, ale do paměti se nevryje.
Eva Síčová: Mein Kampf
Švandovo divadlo – Praha, režie: Anna Petrželková
Za nejhorší inscenaci, respektive zpracování hry, v tomto roce považuji Mein Kampf ve Švandově divadle na Smíchově, které mě osobně velmi zklamalo. Ač tato scéna sklízí úspěchy, brilantní text George Taboriho se nepodařilo k divákům dostat s jemnou grácií a proměnil se na frašku.
Zdroj: Alena Hrbková, Švandovo divadlo
Barbora Šimečková: Klíč králů
Divadlo Broadway – Praha, režie: Mirjam Landa
Divadelní Praha se v poslední čtvrtině roku 2012 dočkala dalšího hudebního přírůstku. Po úspěšných kouscích Krysař a Tajemství oprášil Daniel Landa muzikálové skladatelské pero a napsal muziku i texty ke Klíči králů. Režie zůstala v rodině, když do křesla usedla Mirjam Landa. Konečné dílo ale nakonec neskončilo ani v půli cesty. Jedním slovem je tento muzikál nedodělaný a nezachránily ho ani povedené výpravné kostýmy. Neúspěch přiznal i sám Landa coby kouzelník Žito při kontroverzním projevu na Slavících.
Foto: Jana Kumherová, TOPZINE.cz
Anna Kottová: Listopad
Městské divadlo – Kladno, režie: Jan Frič
Vizuálně atraktivní a místy vtipnou inscenaci zabila vulgárnost. Přemíra snahy zapůsobit na diváka se vymkla z pod kontroly režiséra Friče. Absurdní situace tříštily děj a chladná atmosféra vznášející se nad publikem by se dala krájet. Snaha přijít s něčím odvážnějším se obyčejně cení, tentokrát to ale kladenské divadlo s originalitou přehnalo.
[poll id=“166″]