Redaktoři a redaktorky divadelní rubriky poprvé vybírali nejhorší inscenace. Nabízíme pět divadelních zpracování, kterým by se diváci měli vyhnout, pokud nechtějí přijít ke kulturní úhoně.[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/nejhorsi-inscenace-roku-2012/“/]
Letní Shakespearovské slavnosti – Plzeň, režie: Jiří Menzel
Veselé paničky Windsorské s Bolkem Polívkou a Simonou Stašovou v hlavních rolích nepovažuji za špatné divadlo z hlediska hereckých výkonů. Divadelní zážitek však vytváří současně herecký výkon, výprava, ale i prostředí a atmosféra. Pražádnou jsem ale atmosféru nevstřebala a odcházela kulturně neuspokojena. Krom toho Bolek Polívka, ačkoliv je výborným hercem, se ukazuje stále v jedné herecké poloze.

V hlavních rolích se představil Bolek Polívka a Simona Stašová. Zdroj: Pavel Mára, Agentura Schok
D21 – Praha, režie:Jiří Ondra, Egon Tobiáš
Inscenace Ten kůň nelže se nemůže tvářit jako dobré divadlo, když i předloha je hodně slabá. Sám autor Egon Tobiáš si v den premiéry nebyl schopen vzpomenout, jestli třetí část opravdu napsal. Podivný mišmaš z nespecifikovaného prostředí v nespecifikované době a opravdu příšerně vypadajícími postavami koní může být noční můrou nejednoho diváka.
Karlovarské městské divadlo – Karlovy Vary, režie: Jiří Seydler
Komedie potmě Karlovarského městského divadla rozhodně nepatří mezi špatné inscenace. Bohužel se kvůli své nevýraznosti a stereotypnímu opakování jednoho motivu (zakopávání postav o nábytek) nedá zařadit ani mezi významnější počiny roku 2012. Ačkoli patří nápad zaměnit světlo a tmu k nejoriginálnějším divadelním nápadům vůbec, působí celkově inscenace nemastně neslaně. Pobaví, ale do paměti se nevryje.

V Karlových Varech hrají potmě. Zdroj: karlovarske-divadlo.cz
Švandovo divadlo – Praha, režie: Anna Petrželková
Za nejhorší inscenaci, respektive zpracování hry, v tomto roce považuji Mein Kampf ve Švandově divadle na Smíchově, které mě osobně velmi zklamalo. Ač tato scéna sklízí úspěchy, brilantní text George Taboriho se nepodařilo k divákům dostat s jemnou grácií a proměnil se na frašku.
[album: |width=640]
Zdroj: Alena Hrbková, Švandovo divadlo
Divadlo Broadway – Praha, režie: Mirjam Landa
Divadelní Praha se v poslední čtvrtině roku 2012 dočkala dalšího hudebního přírůstku. Po úspěšných kouscích Krysař a Tajemství oprášil Daniel Landa muzikálové skladatelské pero a napsal muziku i texty ke Klíči králů. Režie zůstala v rodině, když do křesla usedla Mirjam Landa. Konečné dílo ale nakonec neskončilo ani v půli cesty. Jedním slovem je tento muzikál nedodělaný a nezachránily ho ani povedené výpravné kostýmy. Neúspěch přiznal i sám Landa coby kouzelník Žito při kontroverzním projevu na Slavících.
[album: |width=660]
Foto: Jana Kumherová, TOPZINE.cz
Městské divadlo – Kladno, režie: Jan Frič
Vizuálně atraktivní a místy vtipnou inscenaci zabila vulgárnost. Přemíra snahy zapůsobit na diváka se vymkla z pod kontroly režiséra Friče. Absurdní situace tříštily děj a chladná atmosféra vznášející se nad publikem by se dala krájet. Snaha přijít s něčím odvážnějším se obyčejně cení, tentokrát to ale kladenské divadlo s originalitou přehnalo.

V roli prezidenta se objevil Miloslav Mejzlík. Zdroj: Patrik Borecký, Městské divadlo Kladno
[poll id=“166″]