Recenze filmu Hop: 90 minut otravného zajíčka, který kálí lentilky

31. 3. 2011

V posledních letech se do našich kin dostává čím dál víc animáků a můžu s potěšením říct, že jejich kvalita pořád stoupá. Jenom v minulém roce vznikla spousta zábavných, nápaditých a chytrých kreslených filmů, pro které už dávno neplatí označení „jenom pro děti“.

Look a lá Mistr Yoda, Zdroj: distributor filmu

Stále ale existují čestné výjimky, které – a patří k nim například čtyři roky starý animák studia 20th Century Fox Alvin a Chipmunkové – mají k dokonalosti daleko. Proč zmiňuju zrovna Chipmunky? Jejich režisér Tim Hill (Garfield 2) si svět kreslených zvířátek evidentně oblíbil, a letos nám tak nadělil další film pro děti, tentokrát o neposlušném velikonočním zajíci, s jednoduchým názvem Hop.

Veselé Velikonoce!

Filmů s vánoční tematikou se vždycky v listopadu a prosinci vyrojí desítky. Proto je sympatické, že existují filmaři, kteří nezapomínají ani na druhý největší svátek roku – Velikonoce. Originálním svátečním zasazením ale veškeré sympatické prvky filmu Hop končí.

A-caikEpPmU[/youtube]

Fredův zaječí protějšek se ze začátku projevuje celkem roztomile, ale i jeho frackovité eskapády začnou po pár minutách neskutečně štvát (možná za to může dabing). Nejlepší Zajdova scéna je potom ta, kdy předstírá plyšovou hračku. Z dalších herců se na plátně ve větší míře objevuje už jen Fredova sestra Sam v podání blonďaté Kaley Cuoco, kterou známe z geekovského seriálu Teorie velkého třesku (2007). V Třesku jí trochu amatérský projev díky roli praštěné a přihlouplé Penny prochází, tady ne.

Kálet lentilky

Takže zápletka nezajímavá, postavy protivné, co dál? Většina vtipů se pohybuje buď v rovině trapnosti nebo nudy. Hop naštěstí není taková šílenost jako Gulliverovy cesty (2010), kde Jack Black odráží pupkem dělové koule. Pořád si uchovává jistou úroveň i pro ty nejmenší, přesto gagy, kdy zajíček kadí lentilky místo bobků, patří k těm zábavnějším.

Cameo Davida Hasselhoffa, který hraje sám sebe jakožto jediného porotce v americké verzi Superstar, sice není nic extra, ale aspoň se vyhýbá trapárnám a do pléna vhodí jeden z mála slušných vtipů o mluvícím zvířeti a… mluvícím autě.

Zajda a továrna na čokoládu

Co se týče animace, vůbec není špatná, jenže na rozdíl od nejlepších animáků současnosti postrádá tu spoustu drobných nápadů a detailů, které film oživují a dodávají mu šťávu. Když už Hop nějaký dobrý nápad má, stejně není původní – továrna na velikonoční sladkosti má okatou inspiraci v čokoládovně Willyho Wonky (Karlík a továrna na čokoládu). Tady z ní zbyl slabý odvar. Nutno ovšem říct, že animovaná část je pořád lepší než ta hraná. Kdyby zůstalo pouze u kreslených zajíců a kuřat, možná by vznikl ne dobrý, ale přinejmenším průměrný film.

Takto je Hop nezábavná taškařice hraničící se stupiditou, která i přes krátkou stopáž devadesáti minut diváky starší deseti let nudí. Ti mladší se ale bavit budou – mluví ze mě čerstvá zkušenost sálu plného dětí. A není konec konců spokojenost ze strany capartů pro dětský film to nejdůležitější? Možná je, ale zvykat je už od mala na trochu lepší zábavu by neškodilo.

Hop (Hop)

Komedie
USA, 2011, 95 min