Vůně čokolády v knihkupectvích? Zvyšuje prodej beletrie, ukázal výzkum

FOTO: Tabulka čokolády
Vůně čokolády v knihkupectvích? Zvyšuje prodej beletrie, ukázal výzkum. Zdroj: sxc.hu

Dobrá kniha a něco sladkého k tomu, to je prostě lákavá kombinace. A možná se už brzo dočkáme, že i v knihkupectvích to bude vonět jako v cukrárně. Vůně čokolády totiž údajně zvyšuje prodej beletrie.

FOTO: Tabulka čokolády
Vůně čokolády v knihkupectvích? Zvyšuje prodej beletrie, ukázal výzkum. Zdroj: sxc.hu

Účinky vůně čokolády na prodej knih zkoumali vědci z belgické univerzity. Po dobu deseti dnů sledovali chování 201 zákazníků a zákaznic knihkupectví, napsal server Guardian.co.uk.

A jaká zjištění vědci přinesli? Výsledky ukazují, že čokoládová vůně způsobuje, že lidé si koupí knihu spíše romantického žánru. Zároveň vědci zjistili, že čokoláda zmate i ty, kteří jdou do knihkupectví s jasným cílem toho, co chtějí koupit.

„Když zákazníci ucítí čokoládu, vybaví se jim příjemné asociace jako vaření atd. Zákazník či zákaznice proto reaguje jinak,“ citoval server Lieve Douce, autora výzkumu.

Už předchozí akademické výzkumy ukázaly, že čokoláda pozitivně ovlivňuje náladu lidí a evokuje příjemné chvíle, tudíž je schopna měnit jejich chování. Vůně čokolády možná zvyšuje prodej romantických knih, pro ostatní žánry to ale neplatí. Na kategorie jako krimi, cestopisy či odborná literatura totiž čokoláda tento účinek nemá.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*