Recenze: Alvin a Chipmunkové 2. Podruhé a doufejme i naposledy

28. 12. 2009

Alvin-a-Chipmunkove-2-1Někdo by si řekl, že Štědrý den je svátkem míru a pohody. Místo toho k nám do kin dorazila trojice ukvičených veverek. Zajímalo by mě, jestli někdo místo oslav Vánoc navštívil tenhle skvost…

Když si jenom představím, že by mé neexistující děti kolem mě poskakovaly a křičely: „Mamííí, my chcem na Chipmunky, ježíšek počká!“ jímá mě hrůza. A to proti těmhle veverkám nejsem ani nijak zaujatá – předloňská jednička mi přišla možná hloupoučká, ale aspoň zábavná, a když už nic, za Alvinem a spol. pobíhal Jason Lee.

Na něj ale tentokrát v průběhu druhého dílu moc nenarazíte. Jeho postava Dave, majitel šmoulů v kožichu, si totiž na začátku přivodí bolestné zranění. A tak se o kluky musí postarat Toby (Zachary Levi, známý jako Chuck ze seriálu Chuck, jak poetické), nešika a do počítačových her zažraný panic, který k tomu všemu musí Chipmunky zavést na střední školu. Zde se veverčáci potkají se třemi veveruškami, vyloženě láska na první pohled, a neskutečně hloupá pohádka pro děti může začít…

Největší devízou pokračování je skutečnost, že jednička vydělala oproti nákladům majlant. A tak se tvůrci rozhodli co nejrychleji natočit druhý díl – a na rychlost doplatila kvalita scénáře. Každý krok je předvídatelný, postavy šablonovité a zápletka tak tuctová, že by se klidně mohla měřit s Muzikálem ze střední. Což vlastně Alvin a Chipmunkové 2 je – muzikál ze střední, ovšem bez Zaca Efrona.

A ať už se Zacovi můžeme sebevíc posmívat, byl to aspoň výrazný herec. Což tři veverky v závěsu s geekem a nudným záporákem prostě nikdy být nemůžou. Můžete mi oponovat, že Chipmunkové jsou filmem především pro děti, tak jakoupak tam hledat filosofickou myšlenku. Myslím ale, že i v této věkové kategorii snímek pohoří. Nemá spád, nudí, neobsahuje jediný pořádný vtípek, kvíkací hlásky už taky nikoho nepřekvapí.

V sále sedělo jedno malé děcko, které toho bylo důkazem. Ke konci začalo vykřikovat a ve stylu Jamese Bonda vymýšlelo jak zdrhnout z kina (rodiče byli vskutku nadšeni). Problémem je určitě i česko-slovenský dabing (pomlčka zcela záměrná). Netuším z jakého důvodu, ale veverčí slečny, tak zvané Chipettky, jsou slovensky nadabované. Jistěže mi to nedělá sebemenší potíže, jistěže to nevadí ani jiným dospělým lidem… Ale pochybuju, že se pětileté děti budou chytat. A pro ně by tenhle napůl animák, napůl hraný film měl být určený. Nebo už snad ne?

Možná se za to trošku stydím, ale v prvních Chipmuncích se mi skutečně líbily jejich písničky. Jasně že je to úplně to samé jako Šmoulové za mých mladých let (měla jsem všechny cédéčka, jaj), ale svým způsobem mě bavily. Tentokrát, ať se snažím sebevíc, si nevzpomenu na jediný song, který by mě víc zaujal. Autoři předělali jen samé nejnovější hity, které jste v poslední době na 100 % zaslechli v rádiu: např. Beyoncé a Black Eyed Peas.

Je velká škoda, že si celkem slušná jednička takhle nehorázně zkazila pověst. Alvin a Chipmunkové 2 nemá žádnou cílovou skupinu, na níž by se mohl zaměřit. Nemá pořádný příběh, postavy, písničky, po pravdě mě nenapadá nic kladného, KROMĚ! Kromě faktu, že vás vlastně ta návštěva kina zas tak moc nenaštve. Ano, jde o špatný film, ne ale nějak otravný či nepříjemně vlezlý. Nejedná se vyloženě o „čisté zlo“, jak tomu bývá u některých (obvykle českých) snímků. Neumřete u něj, což je záslužné. Akorát vás prostě nebude bavit.

Alvin a Chipmunkové 2 (Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel)

Animovaný / Komedie / Rodinný

USA, 2009, 88 min

Režie: Betty Thomas

Hrají: Anna Faris, Justin Long, Zachary Levi, Jesse McCartney, Matthew Gray Gubler, Wendie Malick, Bridgit Mendler, Kathryn Joosten, Brando Eaton, Jason Lee, Christina Applegate, Amy Poehler, David Gross

0