Nick Cave vzpomíná na mládí. Kapelu prý založil kvůli holkám a chlastu

FOTO: Nick Cave

Australský zpěvák Nick Cave se minulý týden v rámci festivalu SXSW v texaském Austinu zúčastnil rozhovoru. Mluvil o psaní knih, šklebil se u vzpomínek na sanitární ručníky a vysvětloval, proč vůbec v mládí založil kapelu.

FOTO: Nick Cave
Nick Cave, FOTO: Cat Stevens, EMIcave

„Poprvé jsem se připojil ke kapele The Boys Next Door jen kvůli ženským a chlastu,“ prozrazuje napjatému publiku Nick. „Než jsem začal zpívat, byl jsem absolutní anti-magnet na opačné pohlaví. Ve škole jsem byl pro spolužačky nepřitažlivý, jen co mě viděly, hned mnou opovrhovaly.“ Vstupem do hudebního showbyznysu se Nickovo mužské ego radikálně zvětšilo a přitažlivost u žen jak by smet.

Jako středoškolský student společně s Mickem Harveyem založil v roce 1973 skupinu The Boys Next Door. Po úspěšné tvorbě se po přejmenování na The Birthday Party odstěhovali do Londýna, kde měli obrovský vliv na tehdejší rockovou scénu.

Vyčpělá Anglie a boj s melouny

„O Anglii jsme vždy velmi snili, ale v době, kdy jsme se tam konečně dostali, už punk rock nebyl to, co tam býval. A o to my už neměli zájem,“ vzpomíná frontman. Následovalo přestěhování do Berlína, vznik dalších tří studiových desek a završení činnosti kapely albem Mutiny, které bylo konečným odhalením všeho, co by punk měl mít.

Během hodinového rozhovoru zpěvák dodnes aktivní skupiny The Bad Seeds také s úšklebkem vzpomínal na společnost vyrábějící sanitární ručníky, která jej do nynějška děsí. Firma chtěla použít jeho píseň Red Right Hand pro reklamní kampaň.

Cave toho měl na jazyku hodně, došlo i na jeho mládí. Vypravoval, jak jako devítiletý chlapec viděl v televizi svého idola Johnnyho Cashe. Prý v něm vypozoroval něco podlého, něco nebezpečného, což bylo Nickovi velmi blízké.

Cave je mimo jiné i úspěšným autorem knih. Vysvětluje však, že psaní knih je pro něj mnohem jednoduší než tvoření textů. Jeho přirovnání bylo velmi zajímavé: „Kniha je jeden velký celek, jeden obrovský meloun, jeden nekonečný papír, jeden velký porod. Ovšem tvoření textů je něco jako tlačení třinácti melounů přes ty nejmenší otvory, je to spousta malých a bolestivých porodů.“

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Sára Rejdová
Narodila se 3.června 1995 v Krnově, studuje na SOŠ veterinární a ZUŠ obor Dramaticko-literární v Hradci Králové. Do redakce Topzine.cz nastoupila 15. srpna 2012, píše pro rubriku Hudba.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*