×
TOPZINE.cz

10 billboardů s nápadem. Reklama nemusí být jen otravná

OBR: Bic Razor

Billboardy rozestavěné kolem dálnic se snažíme ignorovat, reklamní plakáty ve městech nás obtěžují. Kdyby si jejich autoři vzali příklad ze zahraničních kreativně pojatých reklam, možná by byly hned o něco snesitelnější. Podívejte se na TOP 10!

1. Nikon – projděte se v záři objektivů

OBR: Nikon
Lidé v Koreji se díky této reklamě na chvíli mohli cítit jako celebrity. Zdroj: inagorillacostume.com

Originální reklama na fotoaparát Nikon D700 se objevila v korejském podchodu u nákupního centra. Návštěvníci se tu procházejí po červeném koberci jako celebrity, když tu náhle míjí billboard s davem paparazzi, kteří působí dojmem, jako by toužili zachytit právě a jen je. Plakát je navíc vybavený pohybovým senzorem, takže blesky fotoaparátů se spustí právě ve chvíli, kdy je chodec míjí.

2. Pacific Airlines – nebe na prodej

OBR: Pacific Airlines
Jak říct, že nebem může cestovat opravdu každý? Zdroj: Saatchi & Saatchi

V roce 2007 přišla reklamní agentura Saatchi & Saatchi s geniálně jednoduchou a přesto působivou reklamou pro Pacific Airlines. Pod heslem The sky has never been cheeper vytvořili billboard, kde je v prázdném rámu napnutý jen nápis SALE, výprodej. Pro diváky to vypadá, jako by byl nápis nalepený přímo na obloze.

3. Renault – malé auto, které odolá každodenním nástrahám

OBR: Renault Modus
Když odolá stromu na plakátu, co teprve ve skutečnosti? Zdroj: motoradictos.com

Reklamní plakát na Renault Modus na první pohled vypadá, jako by byl poničený pádem stromu, který se jakoby náhodou zastavil těsně nad střechou auta. Omyl, jedná se opět o kreativní reklamu. Tentokrát originálním způsobem upozorňuje na to, že auto dostalo hodnocení 5* v Euro NCAP crash testech a tudíž leccos vydrží.

4. Swiss Skydive – když se bojíte skočit s padákem

OBR: Swiss Skyelevator
Méně odvážní jedinci zřejmě začali chodit po schodech. Zdroj: swissskydive.org

Swiss Skydive, škola seskoků padákem, toužila oslovit více zájemců, ale její rozpočet jí nedovoloval masivní reklamní kampaň. Proto reklamní agentura Wirz/BBDO přišla s nápadem umístit do výtahů výškových budov podlahu simulující výhled na město. Díky ní cestující zažívají simulaci volného pádu a snad se i odhodlají vyzkoušet si to s opravdovým padákem.

6. Kill Bill – Nevěsta zaneřádila dům i ulici

OBR: Kill Bill
Kdo nesnese pohled na krev, měl by se téhle reklamě zdaleka vyhnout. Zdroj: Saatchi & Saatchi

Ve filmu Kill Bill nebylo o krvavé scény nouze. S tímto prvkem se proto rozhodla pracovat reklamní agentura Saatchi & Saatchi a vytvořila originální billboard, který byl k vidění v Aucklandu. Je na něm Uma Thurman s mečem a krvavá sprška prýštící od jeho ostří nekončí s hranou plakátu, ale pokračuje i na fasádě budovy a zasáhla dokonce i auta zaparkovaná opodál na ulici.

7. Nike – běž nebo si natluč nos

OBR: Nike
Reklama je působivá, ale domysleli ji autoři? Zdroj: drasties.com

Reklama Nike vypadá bezesporu působivě, ale po chvilce zamyšlení se objevuje jedna otázka za druhou. Je to jen prázdný rám? Průhledný billboard? Nebo snad fotografie? Dalším nejasným bodem kampaně je, jak vlastně společnost Nike tuhle reklamu zamýšlela. Nebojí se, že iluzi budou lidé považovat za tak dokonalou, že do ní narazí a zraní se?

8. Hot Wheels – zvládne tohle vaše auto?

OBR: Hot Wheels
Kdo chce projet po téhle silnici, bude muset pořádně šlápnout na plyn. Zdroj: Ogilvy & Mather’s

Představte si, že jedete po dálnici a místo nudného mostu nebo nadjezdu vidíte gigantickou smyčku, kterou by auta musela projet hlavou dolů. Přesně tak vypadá reklama na Hot Wheels od reklamní agentury Ogilvy & Mather’s. K vidění byla jen v Jižní Americe, údajně proto, že jinde by mohla být považována za nebezpečnou, protože odvádí pozornost řidičů.

9.  Martor Solingen – zatraceně ostrá žiletka

OBR: Solingen
Nebozí opeřenci netuší, že si sedli na nejostřejší žiletku ve městě. Zdroj: flaker.pl

Firma Martor Solingen se rozhodla přesvědčit veřejnost, že její žiletky jsou ty nejostřejší. Zvolila rozhodně originální způsob – na ulici nainstalovala billboard v podobě obří žiletky. Tím ovšem ostrý humor neskončí – pod plakát firma umístila makety holubů, kteří se pokusili sednout na ostří obří žiletky a skončili rozříznutí vejpůl.

10. Bic Razor – oholte si i trávník

Když zvládne i trávník, proč by nezvládl i obyčejné holení? Zdroj: boredpanda.com

U reklam na holicí strojky je těžké přijít s něčím originálním. Nabízí se buď hladce oholená mužská tvář, nebo ladná dámská lýtka. Firma Bic Razor zvolila něco docela jiného – v Japonsku nechala umístit reklamní billboard, který je až na drobné logo v rohu prázdný. O něj je ale opřený gigantický holicí strojek, který právě projel vysokým travním porostem a nechal v něm elegantně oholený pruh. Přesvědčil by ke koupi i vás?



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..