Recenze: Polibky v nádechu tragikomedie. Nezaujmou, nepobaví, nepřekvapí

FOTO: Polibky scena s praci

Tragikomedie v podobě kabaretu s nesmrtelným tématem muž versus žena versus vztahy. Ač nesmrtelné téma, tak soubor Geisslers Hofcomoedianten pojal Polibky smrtelně povrchně. Výsledná inscenace nikterak nezaujala.

FOTO: Polibky
Muži versus ženy, o to v Polibcích běží. Zdroj: mestskadivadlaprazska.cz

Na téma muži, ženy a vztahy se dá vymyslet tisíce variací v různých žánrech. Soubor Geisslers Hofcomoedianten jej naservíroval divákům jako tragikomedii s prvky kabaretu. Výsledek ale neoslovil.

V první řadě se musím zarazit nad tragikomedičností. V jednotlivých scénách padaly narážky na stereotypy partnerského soužití. Chyběl buď humor a nadsázka, s jakou by se dalo na partnerské soužití nahlížet, nebo se naopak nedostávalo vážnosti a podnětu k zamyšlení. Narážky ženy na muže ve stylu: když tvůj vláček zajede do cizího tunýlku, uříznu mu komín, vyzněly lacině a puberťácky.

Nepřehlédněte: Sám na dva šéfy ohromí vtipem i detaily. Palmovka zabodovala

Závěrečná scéna, kdy spolu muž se ženou rozebírají jednotlivé fáze rozchodu, nepřekvapí diváka ničím novým. Konstatování, že vše se časem zlepší a všechno přebolí, zní jako ohrané klišé. I moment svádění se kolegů na pracovišti, jenž patřil k těm zábavnějším částem inscenace, mohl divákům nabídnout mnohem víc, především co se humoru týče. Divák se ani nebavil a ani se nechytal za srdce.

Nešťastná se ukázala i forma kabaretu. Každý nový dialog uvádí průvodkyně Vendula Holická. Ta také doprovází celé kabaretní show zpěvem za podpory klavíristy Davida Hlaváče. Hudbu i texty mohl divák ocenit jako ty pozitivnější části inscenace, ale zpěv tahal za uši a nezapadal do kontextu intimní inscenace. Neadekvátně se jevily i hlášky Venduly Holické směrem ke klavíristovi. „Tak, Davide, a jedeme na další scénu,“ zní trochu jak na pouťové atrakci.

FOTO: Vyprane pradlo
Podaří se nakonec vyprat veškeré špinavé prádlo?

Ve výsledku se nejzajímavějším nápadem ukázala pračka jako hlavní kulisa na jevišti. Měla symbolizovat praní špinavého prádla, v závěru pak jeho vyprání symbolizovalo vyřešení partnerských neshod v podobě rozumného rozchodu.

V divadelním mišmaši pro dva herce hráli Ivana Machalová a Martin Bohadlo. Ač scénář nepatřil k nejlepším, oba herci se svých rolí v rámci možností zhostili nejlépe, jak mohli. Výraznější v tomto případě byla Machalová známá také z Divadla D21. Její herecký výkon působil přesvědčivěji a také více věrohodně. Ale ani nápaditá kulisa či herecké výkony neudělaly z Polibků zajímavý umělecký zážitek.

Polibky, soubor Geisslers Hofcomoedianten v Divadle ABC, autor: Otakar Faifr, režie: Petr Hašek, hudba: David Hlaváč, hrají: Ivana Machalová, Martin Bohadlo, Vendula Holická

Hodnocení: 50 %

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Marta Procházková
Narodila se v létě roku 1986. Po vystudování obchodní akademie jela na zkušenou do deštivé Anglie. Po návratu z ciziny si kromě pracovních povinností začala plnit i studijní povinnosti na UJAKU v oboru Mediální a komunikační studia. Od srpna 2012 je nováčkem Topzinu a bude psát články do rubriky Divadlo.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*