Menu
TOPZINE.cz
Móda a styl

Nástupce vyhozeného Galliana v Paříži uspěl, kolekce Chloé se nelíbila

Redakce

Redakce

13. 11. 2011

FOTO: Balmain spring/summer 2012Letos došlo ke střídání vedoucích pozic hned v několika zavedených módních domech, jako jsou Christian Dior, Balmain nebo Chloé. Jak se povedly jejich první kolekce představené na pařížském týdnu módy?

FOTO: Balmain spring/summer 2012

Rockový Balmain s příměsí divokého západu, Zdroj: balmain.com

Nový kreativní ředitel módního domu Balmain Olivier Rousteing svou misi splnil dokonale. V kolekci pro jaro/léto 2012 zachoval rockový nádech, který je se značkou spojován od éry Christophea Decarnina. Rock byl patrný v elementech, jako jsou cvočky, černě orámované oči nebo ramenní vycpávky. K tomu přimíchal prvky divokého západu – třásně, pásky s výraznou sponou, košile, černou kůži nebo dlouhé rozevláté sukně sahající až na zem.

V kolekci se také objevily abstraktní a dekorativní motivy, velká dávka bílé barvy, květinový vzor, metalické barvy, ale i jistá dávka elegance odrážející se v minisukních a uplých kalhotách do pasu nebo elegantních minišatech. Dobrá práce, Oliviere!

Náhrada za Galliana

Po dlouhém napínání a četných spekulacích, kdo se stane následníkem Gallianova trůnu v módním domě Christian Dior, máme po říjnovém pařížském týdnu módy konečně odpověď. Žezlo převzal návrhář britského původu Bill Gaytten, který v Dioru působí již 15 let a byl pravou rukou Johna Galliana.

FOTO: Dior jaro/léto 2012

40. léta v podání Billa Gayttena, Zdroj: dior.com

Jelikož tato kolekce byla Gayttenovou prvotinou v ready-to-wear, začal tak jako kdysi sám Christian Dior. Vrátil se do minulosti, konkrétně do 40. let, kdy byla značka založena, a přepracoval některé z původních modelů navržené rukou samotného Christiana Diora.

V Gayttenově kolekci zůstala zachována ženskost, která je pro značku charakteristická. Byly použity materiály jako hedvábí, šifon a kůže. Kolekci dominoval výrazný pas, silueta přesýpacích hodin a šaty z lehkých materiálů, ať už to byly dlouhé večerní róby, nebo letní minišaty. Gaytten použil rozsáhlou barevnou škálu, objevily se barvy od černé a bílé přes béžovou až po růžovou a výraznou červenou.

Připomeňte si, proč Galliana vyhodili

Bill Gaytten působil dlouhou dobu nejen v Dioru, ale i v módním domě John Galliano a Gallianovým spolupracovníkem byl dlouhých 23 let. Není tedy moc velké překvapení, že převzal i post kreativního ředitele v Gallianově vlastním labelu John Galliano.

[youtube_660]Mf2NbQY5Q8E[/youtube_660]

I v této kolekci se návrhář zaměřil na zvýraznění ženskosti, avšak trochu jiným způsobem, než tomu bylo u Diora. Múzami mu byly hned tři ikonické dámy. Inspirace Mary Poppins, kterou si ve stejnojmenném filmu zahrála Julie Andrews, se odráží v elegantních rovných kloboučcích, šatech s dlouhými rukávy, áčkových sukních či v zapínání ke krku.

Vliv herečky Mary Pickford a dramatu Coquette se ukázal především na dlouhých róbách ve stylu 20. let, které jsou svou transparentností velmi odvážné.

A konečně se nám v kolekci objevil náznak dívčí nevinné krásy, kterou si většinou spojujeme s Alenkou v říši divů. Objevil se v prvcích, jako byly barevné či bílé šifonové šaty po kolena doplněné připnutou květinou nebo vlasy spletené do úhledných copánků.

Nová královna Chloé

I v módním domě Chloé došlo k výměně vedoucí pozice. Hannah MacGibbon místo opustila s oficiálním oznámením, že se chce věnovat novým projektům. Jak to ale ve skutečnosti bylo, nikdo přesně neví. Údajně již po představení kolekce pro podzim/zimu 2011 došlo ke sporu mezi návrhářkou a vedením, který by mohl být důvodem jejího odchodu. Novou hlavou Chloé se stala britská návrhářka Clare Waight Keller, bývalá kreativní ředitelka značky Pringle of Scotland, ze které udělala mezinárodní módní značku.

FOTO: Chloé jaro/léto 2012

Jemnost a elegance jak je vidí Clare Waight Keller, Zdroj: chloe.com

Návrhářka se zaměřila na volné vzdušné střihy a snažila se, aby kolekce byla klasická a elegantní, což je poznávacím znamením tohoto módního domu. Přestože její dílo nesklidilo příliš velký úspěch, je vidět její potenciál, který by mohl značku posunout na další úroveň.

Pro kolekci jsou typické volné maxišaty s plastickými pruhy, jemné tóny jako krémová, béžová a bílá doplněné výraznými barvami jako zelená, červená, rezavá nebo vínová. Dále výrazné boky zvýrazněné širokým páskem, květinový potisk na bílém podkladu, sklady a košile bez límečků.

Staniol na molo

Zakladatel módního domu Paco Rabanne ve svých 77 letech usoudil, že je čas odejít do zaslouženého důchodu. Okolo svého nástupce nevytvářel žádný opar tajemství, jak tomu bylo u jiných módních domů. Ihned po svém rozhodnutí oficiálně oznámil, že jeho funkce se chopí návrhář indického původu Manish Arora.

Manish je pro extravaganci až bláznivost modelů své vlastní značky přezdíván Johnem Gallianem Indie. A právě proto se perfektně hodí do domu, který se proslavil nevšedností a zvláštními materiály, jako je kov nebo papír.

[youtube_660]lELjGgVI6ig[/youtube_660]

Nevšední materiály se objevily i v premiéře Manishe Arory, tentokrát to byl kov a staniol. Celá kolekce byla laděna do futurismu, modelky občas působily až mimozemsky. Šaty buď kopírovaly siluetu, nebo rozšiřovaly ramena či boky. Objevily se šaty z plechových plátů, model připomínající středověké brnění nebo šaty třpytící se jako rybí ocas, které dělaly z modelek mořské panny. Na konci přehlídky přišla na řadu pravá extravagance, kterou představovaly rozměrné skládané šaty ze staniolu.

Takto to tedy vypadalo na letošním říjnovém týdnu módy v Paříži. Pracovat pro takové velikány, jako jsou Balmain, Dior, Galliano, Chloé a Paco Rabanne, je velká příležitost, ale také obrovská zodpovědnost. Někteří se svého úkolu chopili lépe než jiní, žádná přehlídka však nebyla totálním fiaskem. Zbývá snad už jen našim nováčkům pogratulovat k dobře odvedené práci a přát jim štěstí i do příští sezóny. Už se těšíme.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Nástupce vyhozeného Galliana v Paříži uspěl, kolekce Chloé se nelíbila