Menu
TOPZINE.cz
Móda a styl

Bill Blass odvrátil krach. Úspěšně se vrátil ke kořenům značky

Petra Červená

Petra Červená

22. 11. 2011

FOTO: Bill Blass AW 2011

Podzim rychle střídá zima, příroda usnula a s sebou si vzala barvy, nechala nám šeď. Posaďte se tedy na chvíli do oblíbené kavárny s intimním osvětlením malých lampiček a sledujte módní přehlídku značky Bill Blass.

FOTO: Bill Blass AW 2011

Černobílá klasika nikdy nezklame, Zdroj: billblass.com

Na únorovém týdnu módy v New Yorku představil Jeffrey Monteiro pod hlavičkou americké značky Bill Blass podzimní kolekci v Monkey baru, nezvyklém místě pro přehlídky haute couture. Právě soukromá a přátelská atmosféra naladila na očekávanou přehlídku, která dokázala být smyslnou i cudnou zároveň.

Na vlnách minimalismu

Monteiro se inspiroval podzimní kolekcí z roku 1970 zakladatele společnosti Billa Blasse. Držel se hlavních rysů společnosti, čisté linie, lehké látky a černobílá kombinace. Stylové a bez náznaku přeplácanosti, takové byly všechny modely podzimní kolekce.

FOTO: Bill Blass AW 2011

Ani červená nenaruší čistou linii minimalismu

Kostkované dlouhé sako s kraťasy a hřejivými maxi koženými kozačkami vystřídal model černého saka s bílým lemováním doplněným o průsvitný černý rolák a bílé kalhoty s všudypřítomným doplňkem v podobě černého klobouku. Návrhář Bill Blass by mohl být hrdý, jeho odkaz žije dál a rozvíjí se.

Čtěte také: Giles spojil náboženskou upjatost s fetišismem a divokostí

Bill Blass se narodil 22. června 1922. V 17 letech začal studovat módní design v New Yorku. Podařilo se mu uspět v konkurenci a jeho dámské a pánské kolekce se vyznačovaly termínem nositelné, což bylo v době, kdy se více než dnes modely haute couture podobaly uměleckému dílu, nečekané.

Bill Blass netvořil jen večerní šaty, ale byl hlavně průkopníkem amerického ležérního stylu.

FOTO: Bill Blass AW 2011

Peří a kožešiny se staly oblíbenou kratochvílí návrhářů

V roce 1970 se společnost přejmenovala na Bill Blass Limited a v průběhu dalších třiceti let se základní linka rozšířila o plavky, kožešiny, zavazadla, parfémy i čokoládu. Značka se stala synonymem pro elegantní, sportovní oblečení luxusních materiálů.

V roce 1999 prodal návrhář svou značku Michaelu Grovemanovi a o tři roky později podlehl rakovině.

Zpátky ke kořenům

Společnost si po roce 2002 prošla mnohými změnami. Hledání správného směru a neustálé tápání dovedlo značku Bill Blass téměř ke krachu. Teprve v poslední době se značka začíná opět tlačit na světla módních ramp. Jeffrey Monteiro tomu přispěl i svou podzimní kolekcí, která vzbudila velký ohlas.

FOTO: Bill Blass AW 2011

Sněhová královna

Jeffrey vsadil na francouzský šarm, eleganci a hlavně smyslnost, která byla okořeněna špetkou nevinnosti a plachosti. Černobílé šaty vytvářely dvojí efekt šatů se stojáčkem a bílého asymetrického saka. U černého paleta s bílým lemováním a praktickými kapsami odpadne tradiční problém kam s rukama.

Zajímavá byla také maxi sukně s opeřeným lemem na spodním okraji. Peří se objevilo i na černých minišatech. K ozvláštnění černo-bílé klasiky se po mole kavárny prošly modelky v rudých šatech a dlouhém kabátku.

Celá přehlídka se díky zvolenému prostředí nesla v intimním duchu, což minimalistickým modelům dodávalo to správné kouzlo.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Bill Blass odvrátil krach. Úspěšně se vrátil ke kořenům značky