×
TOPZINE.cz

VIDEO: Za 60 vteřin do Varů. Už jste někdy viděli celý Avatar v jedné minutě?

Done in 60 seconds!Exkluzivně!Poklidné brzké ráno bylo jako každé jiné, ale na několika místech v Praze se vyskytlo nesčetně mnoho malých papírků polepených na dveřích budov, pouličních lampách nebo zábradlích. Začala totiž guerillová marketingová kampaň na soutěž Za 60 vteřin do Varů.

Polepená Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Zdroj: Pleon Impact

Topzine.cz se byl podívat, jak taková akce vlastně vypadá. Člověk neznalý pojmu guerilla marketing si jistě pomyslí jen to, že se zase někde stojí u metra s letáčky a cpou se lidem do ruky. Ovšem pravda je někde jinde. Guerilla akce bývají kreativní, nápadité a občas i na hraně zákona. Společnost Pleon Impact dnes, 4. května, jednu spustila.

Už ráno v pět se lepily malé papírky na vchody do škol jako FAMU, DAMU, VŠE… Kampaň se nezaměřuje ale jenom na studenty a byla i na pražských stanicích metra I. P. Pavlova nebo Anděl. A co že se prezentovalo? Za 60 vteřin do Varů.  Jedná se o první ročník soutěže v České republice, známé jinde ve světě jako Done in 60 seconds. Soutěž jako taková je zajímavá hlavně díky svým volným pravidlům a také cenami.

Hlavní je nadšení a fantazie. Pro inspiraci vítězné video z minulého ročníku Done in 60 seconds:

Jediným pravidlem (mimo to, že soutěžící musí být plnoletí) pro zúčastnění je vybrat si svůj oblíbený film a natočit krátké video do jedné minuty, které bude nevšedním nebo zajímavým způsobem prezentovat děj onoho snímku. V jiných zemích tato soutěž běží už několik let a lidé ji pojímají různě. Někteří soutěžící natočí video jen z recese, například s mamkou v kuchyni, jiní to berou vážně a natočí skoro profesionální záběry.

Ceny do soutěže zajišťuje firma Jameson, která už minulý rok spustila projekt Jameson Cult Film Club a tento rok odhaluje další filmová překvapení. Česká verze Done in 60 seconds se také díky Jamesonu představí na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech.

A o co se vlastně hraje? Hlavní cenou je VIP vstupenka na filmový festival v Karlových Varech s ubytovaním, další ceny jsou režisérská židle a návštěva Jameson busu. Soutěž potrvá do 15. června a tři nejlepší videa budou vyhlášena v Jameson Festival Lounge 6. července 2011 v Karlových Varech. Navíc každé přihlášené video bude odměněno láhví whiskey Jameson.

Podívejte se také na teaser – Černá labuť:

Vítězné video nadnárodního kola je pak každoročně vyhlášeno na mezinárodním filmovém festivalu Jameson Empire Awards v Londýně.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..