×
TOPZINE.cz

Víme, jak na jarní únavu. Máme 7 tipů, jak proti ní bojovat

FOTO: Jarní únavaV době, kdy zima pomalu odchází a ke slovu se dostává jaro, se řada z nás cítí jako v mátohách. S každým zívnutím nám víc a víc dochází fakt, že jsme se ocitli ve spárech jarní únavy. Čím tedy spolehlivě dodáme tělu potřebnou vzpruhu?

FOTO: Jarní únava
Zdroj: sxc.hu

Otužování, jistota v podpoře imunity

Můžeme začít otužováním. Střídání teplé a studené vody nejlépe při ranním nebo alespoň při večerním sprchování příjemně povzbudí a naladí a kromě toho je přínosem pro imunitní systém. Otužilec je přirozeně obrněn proti výkyvům teplot a jen tak pro něho nějaký vir nepředstavuje reálnou hrozbu.

Detoxikace, dokonalý jarní start

Existuje mnoho způsobů, které pročistí organismus a zároveň spolehlivě dodají energii. Mezi nejúčinnější z nich patří detoxikační kúry, které najdeme v lékárnách nebo jejichž receptury získáme pár kliknutími na internetu. Poměrně dostupnými možnostmi detoxikace jsou zeleninové či ovocné dny, které z těla odvedou toxické látky a odstraní zátěž vyvolanou konzumací tučných jídel.

Hodně pít, zdravý být

Zaručeně nejlevnějším a nejdostupnějším prostředkem pro čištění organismu je voda. Z různých zdrojů se dozvídáme, že ideálním množstvím konzumace pro člověka na den je 2,5 až 3 litry tekutin, ideálně voda v kombinaci s neslazenými ovocnými čaji a ovocnými či zeleninovými šťávami. Sílu nejen pro tělo, ale i duši také čerpáme z bylinných čajů. Čaj z kopřivy čistí, mátový čaj je darem pro namáhané zažívací ústrojí. Zvláštní postavení mezi čaji zaujímá čaj zelený, který se ve své čisté podobě řadí mezi antioxidanty a stimulanty.

FOTO: Jahody
Zdroj: sxc.hu

Vitamín C je porcí energie

Vitamíny mají při vzpruze a probouzení organismu rozhodující vliv. Tělu nejvíce prospěje přísun vitaminu C, který se nachází nejen ve známém ovoci, jako je citron, pomeranč a jahody, ale ve velkém množství jej najdeme například v šípku, růžičkové kapustě, brokolici, květáku a zelí. Vitamín C má svou nenahraditelnou roli při budování a udržení správné funkce imunitního systému a kromě toho je významným antioxidantem, což znamená, že chrání organismus před působením volných kyslíkových radikálů.

Přivítejme jaro aktivním pohybem

Účinným způsobem načerpání energie je pohyb na čerstvém vzduchu. Půlhodina svižné chůze ve světle jarních paprsků dokáže divy; už jen příjem světla je lékem pro naše řídící centrum – mozek, který nastartuje potřebné změny v tvorbě melatoninu. Pravidelné cvičení odvede toxiny z těla, vyplaví hormony štěstí a postará se o dobrý krevní oběh. Stačí si jen vybrat ten svůj sport a pustit se do toho.

Nejlepšími lékaři jsou spánek a relaxace

Technik poskytujících fyzický i duševní odpočinek je mnoho, od různých druhů masáží přes meditaci, ruční práce a terapie hudbou, vůněmi či barvami. Zařazením relaxace do života dochází k odbourání stresu a znovuobnovení toku životní energie, což je důležité v době, kdy se tělo aktivizuje.

Zvláštní kapitolu kvalitního odpočinku tvoří spánek. Často se dočítáme o šesti až osmi hodinách jako o ideálním stavu, nicméně potřeba spánku se u jednotlivců liší. Důležité je, abychom se ráno probouzeli odpočatí. Na kvalitě spánku se odrazí i alkohol či přemíra kávy, což jde ruku v ruce s nezdravým životním stylem.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..