Menu
TOPZINE.cz
Art & Design

Ve kterých odvětvích je reklamní katalog nezbytný?

Pro každého, kdo nabízí zboží nebo služby, jejichž výsledkem je něco hmotného, je katalog velmi užitečným a zároveň nejsnadnějším způsobem, jak ilustrovat nejen své schopnosti, ale také možnosti, ze kterých si zákazník může zvolit nebo se jimi nechat inspirovat. Říkáte si, že doba tištěných produktových katalogů je již dávno minulostí? Pak nemáte pravdu.

Ano, je jistě dobré mít strukturovaný katalog nebo alespoň galerii vašich služeb také na webových stránkách firmy. Zákazníci si tak o vás mohou udělat obrázek odkudkoliv. Většina lidí ale na finální rozhodnutí o tom, zda si od vás produkt pořídí, či zakázku zadají právě vám, potřebuje klid, zejména, jde-li o finančně náročnější věc.

Sednout si ke kávě a prolistovat tištěný katalog, který máte fyzicky v ruce v odpovídajících barvách, s veškerými potřebnými informacemi, je k nezaplacení. A ani v dnešní době internetu se to nevyrovná scrollování na přesvíceném displeji telefonu s barvami, které ve skutečnosti vůbec nemusejí odpovídat realitě.

Který katalog zvolit?

Standardně nabízí většina tiskáren tři provedení katalogů. A to katalog lepený, sešívaný nebo se spirálou. Rozměry a formát, počet stran, druh papíru i rozvržení potištění si můžete zvolit sami. Dalšími možnostmi, které lze individuálně přizpůsobit vašim potřebám, je například úprava povrchu katalogu dírkování nebo druh spon při sešívání. Zvolit můžete spony s očkem nebo třeba ploché.

Co se rozměrů týče, katalogy nejčastěji mívají formát  A4 nebo A5 a jsou často orientovány na výšku. Objednat si samozřejmě můžete i formáty menší nebo větší, na délku, nebo třeba čtvercové.

Kvalita zvoleného papíru určuje životnost katalogu a zároveň do určité míry vypovídá také o společnosti samotné. Proto se na katalogu nevyplácí šetřit.

Pro koho jsou katalogy výhodnou investicí?

Téměř pro každou firmu či podnikatele. Tištěný katalog je totiž jeden z nejúčinnějších propagačních nástrojů. Vytvořte si tištěný katalog a ukažte světu široký sortiment vašeho obchodu, výjimečná umělecká díla, která tvoříte, nebo poznávací zájezdy vymýšlené vaší cestovkou na míru klientům. Přenádherné pugéty, jež dokáží vaše floristky vytvořit, nebo třeba domy, jejichž prodej vaše realitka nabízí nebo již dokázala zprostředkovat a uskutečnit.

Ať už jako firma nebo řemeslník chcete klientovi ukázat, z jakých materiálů a barev si může vybírat, nebo se chcete pochlubit již zhotovenými zakázkami, katalog je skvělou možností, jak toho docílit. Nejen, že má potencionální zákazník před sebou vaši kompletní nabídku, ale zároveň se může ujistit, že nejste žádný fušer. Katalogy mají dokonce i plastičtí chirurgové, aby lidem co nejlépe ilustrovali, jak po zákroku budou vypadat.

Další výhodou je, že katalog můžete dát zákazníkovi domů. Necítí se tak pod tlakem uspěchaného výběru, doma může vše probrat s rodinou a tím spíše si ve finále vybere právě vás. A až zjistí, že jeho známý poptává služby nebo produkty, které nabízíte, váš katalog mu zapůjčí i s pozitivní recenzí, čímž máte s velkou pravděpodobností zas o zakázku víc.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Ve kterých odvětvích je reklamní katalog nezbytný?