Menu
TOPZINE.cz
Brigády pro studenty

Úspěšnou kariéru zajistí aktivní přístup, ne studijní výsledky, myslí si čeští studenti

Zuzana Černá

Zuzana Černá

2. 11. 2010

FOTO: Úspěšný mužČeští vysokoškoláci jsou velmi ambiciózní co se týče očekávání v jejich budoucí kariéře. Po škole chtějí pracovat především pro nadnárodní korporace. Celých 42 % chce pro ně pracovat v České republice a 29 % by odešlo do zahraničí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Procter & Gamble. Dvě třetiny dotázaných chce dosáhnout manažerské pozice, polovině z nich by stačilo do pěti let místo ve středním managementu. Každý třetí však míří výš a ve stejném rozmezí chce být součástí úzkého vedení.

V práci je nutné umět se správně rozhodnout, Zdroj: Marián Luha, Topzine.cz

Čeští vysokoškoláci mají za to, že při hledání zaměstnání nejsou důležité studijní výsledky ani znalosti, které získají během studia. Mnohem větší význam přikládají proaktivnímu přístupu, komunikačním a jazykovým schopnostem a zkušenostem. Tradiční formu studia studenti spíše zatracují a jako nejefektivnější přípravu na profesní kariéru jmenují samotnou praxi a programy na bázi intershipu.

Společnost, která průzkum provedla, otevřela program P&G Academy. Jde o dlouhodobý projekt, který má studenty připravit na budoucí zaměstnání a nastínit jim překážky, které budou muset v budoucnu zřejmě překonat. P&G Academy vznikla v letošním roce, aby efektivně doplňovala znalosti studentů získané během studia o praktické zkušenosti.

„Jsme přesvědčeni, že v rámci přípravy studentů na praxi je náš program, zaměřený na rozvoj celé řady dovedností, velmi užitečným doplňkem znalostí získaných ve školních lavicích. S vědomostmi osvojenými na univerzitách a praktickými zkušenostmi získanými prostřednictvím P&G Academy mají mladí talentovaní lidé šanci naplno využít svůj potenciál a v budoucnu se stát skutečnými špičkami v příslušných oblastech svého působení,“ říká manažerka lidských zdrojů P&G pro Českou republiku Iva Heinl Baroňová.

Co podle průzkumu Procter & Gamble považují studenti za nejdůležitější?

65 % proaktivní přístup

63 % komunikační dovednosti

53 % jazykové znalosti

52 % praktické profesní zkušenosti

Hlavní pilíře programu jsou intership aktivity, semináře s mezinárodní účastí, vzdělávací aktivity a tréninkové programy. Studenti se díky nim snáze vyznají ve světě businessu a získají možnost navázat zajímavé kontakty se zkušenými odborníky ze světa managementu. Firma sama nabídne volná pracovní místa studentům, kteří se do programů zapojí.

Už dnes P&G organizuje řadu několikadenních mezinárodních seminářů, na kterých se studenti z různých zemí světa podílí na řešení simulovaných obchodně-provozních úkolů, se kterými se mohou setkat, stanou-li se součástí nadnárodních firem. Studenti mohou vyjet také na krátkodobé a dlouhodobé stáže, na nichž jsou od začátku zapojeni do reálných náročných projektů partnerských firem. Po celou dobu praxe u firmy jim je k dispozici mentor od P&G.

Společnost Procter & Gamble spolupracuje s celou řadou vysokých škol a studentských organizací. Patří k nim také Vysoká škola ekonomická v Praze, Masarykova univerzita v Brně, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Univerzita Hradec Králové, Česká zemědělská univerzita, Univerzita Karlova, AIESEC, CEMS, Buddy System nebo Young Guns.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Úspěšnou kariéru zajistí aktivní přístup, ne studijní výsledky, myslí si čeští studenti