Menu
TOPZINE.cz
Art & Design

Turisté lajkují Českou republiku. Grafický souboj obhájil Marvil

Redakce

Redakce

4. 8. 2012

OBR: Nové turistické logo ČRAgentura Czech Tourism na konci června představila nové turistické logo a vizuální styl naší republiky. Logo rozdělilo Čechy na dvě skupiny, které použitou frázi „Czech Repub-like“ přijaly různě.

Autorem nového loga je studio Marvil. Při výběrovém řízení bylo vybráno dvanáct předních grafických studií. Na základě referencí jich postoupilo do dalšího kola šest. Vítězné logo vybrala porota složená ze zástupců Unie Grafického Designu, zástupců partnerů a zadavatele. V komisi zasedli také představitelé Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva zahraničních věcí a Českých center.

Studio Marvil patří k nejvýznamnějším grafickým studiím v Česku. Z nejznámějších realizací budete pravděpodobně znát logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, Lesů ČR nebo loňský redesign týdeníku Euro.

OBR: Nové turistické logo ČR

Ze spolupráce Marvilu s českými výrobci designového zboží vznikl vizuál kolekce skla Fresh from Moser, katalogy firmy TON nebo firemní identita pro sklárny Bohemia Machine a Brokis. Z kulturní oblasti je třeba zmínit na příklad návrh výstavy Cartier na Pražském hradě či souborné výstavy Karel Škréta. Studio Marvil se kromě tvorby vizuálních stylů a logotypů zabývá také úpravou knih a periodik a je spoluvydavatelem odborného magazínu TYPO.

Studio Marvil vysvětluje, že do nového loga chtělo vložit především hravost. Mělo by být moderní a dynamické. Pojem „lajkování“ se díky sociálním sítím v české řeči už běžně používá. Právě kvůli této zvolené hříčce se logu přezdívá „facebookové logo“. Vizuální styl zpracovaný Marvilem, je ale trochu komplexnější.

Názory jsou odlišné

Názory na kvalitu zpracování nové podoby České republiky se různí. Někteří označují logo za málo důstojné. Vytýká se mu také zaměření na mladší generace. Pozitivně je hodnocen fakt, že je logo výrazné, zaujme a jednoznačně vynikne mezi ostatními logy. Přesto na sebe nenechaly dlouho čekat parafráze pohrávající si s formulací „Czech Repub-like“.

OBR: Nové turistické logo ČR

Na internetu lze nalézt na desítku parodií současného loga

Agentura Czech Tourism je státní příspěvkovou organizací, jejímž úkolem je propagovat Českou republiku na domácím i zahraničním trhu cestovního ruchu. Udává, že novým vizuálním stylem chce prezentovat Česko jako zemi příběhů, které může návštěvník odhalovat, objevovat a prožívat.

OBR: Nové turistické logo ČR

Původní logo nás reprezentovalo v zahraničí po deset let

Čas ukáže, jak tuto představu splní nové logo. Česká republika je na dosah prvenství v poznávací turistice ve střední Evropě a logo by dosažení této mety mělo napomoct.

Logo bylo změněno po deseti letech. Jeho původní podoba byla v zahraničí velmi dobře přijata. Oceněna byla především grafickou komunitou.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Turisté lajkují Českou republiku. Grafický souboj obhájil Marvil