TRX a DRX. Zpevněte tělo se závěsnými posilovacími systémy

Závěsné posilovací systémy
Zdroj: efitness.cz

Závěsné posilovací systémy jsou skvělým způsobem pro zpevnění celého těla. Cvičení s TRX nebo DRX si můžete přizpůsobit, takže je pokaždé jiné. Jak na to? Jak cvičit v závěsu a parádně zpevnit celé tělo?

TRX a DRX jsou fitness trendem posledních let. Jedná se o pás s popruhy, zakončené madly pro zachycení rukou nebo nohou. Jde o fitness pomůcku, která lehce nahradí celou posilovnu díky variabilitě cviků.

Závěsné posilovací systémy – proč jsou skvělé na posílení těla

Systémy TRX a DRX využívají trénink s vahou vlastního těla, který je náročný a účinný. Navíc existuje tolik možností tréninku na TRX, že můžete pokaždé cvičit trochu jinak.

DRX je novější obdobou TRX popruhů – liší se možností odejmutí pásu, díky níž můžete cvičit také s každým popruhem samostatně. Navíc je tělo systému DRX opatřeno pružinou, díky které se svinuje a rozvinuje a můžete tak rychle nastavit požadovanou délku popruhů.

Závěsné posilovací systémy – jak na nich cvičit

TRX je skvělým pomocníkem jak zpevnit břicho a tzv. core (střed těla). Výhodou je, že při cvičení s TRX nikdy neposilujeme konkrétní svaly izolovaně, ale vždy dohromady s několika ostatními – cvičení je tak náročnější a účinné.

Cvik na břicho a ramena – Mountain Climber

Určitě znáte horolezce – cvik, při kterém posílíte břicho, core a kromě toho i stehna a ramena.

Provedení: TRX nebo DRX nastavte do dlouhé polohy. Začněte ve vzporu, nohy zavěšené. Ověřte si, že máte TRX nastavené tak, aby vaše tělo bylo v jedné rovině. Potom začněte výpadem nohou směrem k břichu a nahoru, jako byste lezli po čtyřech  – ruce ale zůstávají na svém místě.

Zadek směřuje při provedení cviku nahoru a potom se zase vrátíte do původní rovné polohy a opakujete cvik na druhou nohu. Celé zacvičte 20 x.

Cvik na horní část těla a core – Tlak na hrudník

Při tomto cviku posílíte paže, svaly hrudníku, a opět i jádro těla.

Provedení: Popruhy TRX nebo DRX nastavte do střední pozice. Postavte se zády k uchycení závěsu a rukama chyťte pevná madla, která směřují vodorovně a jsou před vámi – ruce máte natažené. Postupte nohama o kousek vzad a zavěste se náklonem těla vpřed. Přeneste váhu na přední část chodidel. Potom vytvořte v lokti úhel 90 stupňů a zase se vraťte zpět. Je to jako byste dělali široké kliky vestoje. Opakujte 20 x.

Závěsné systémy TRX a DRX – kde je zavěsit

Systémy TRX a DRX jsou skvělou pomůckou, se kterou si zacvičíte všude, kde je lze zavěsit – na žebřinách, dveřích anebo klidně na stromě v parku. Výhodou je, že si závěsný posilovací systém můžete vzít všude s sebou – pás s popruhy je skladný a lehký.

Nevýhody TRX a DRX

Nevýhodou může být, že je potřeba popruhy TRX nebo DRX neustále nastavovat a to vás ze začátku může při tréninku otravovat – brzo si ale na nastavování pásů zvyknete a budete je přizpůsobovat rychle a snadno.

Zdroj: efitness.cz

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

1 Comment on TRX a DRX. Zpevněte tělo se závěsnými posilovacími systémy

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*