×
TOPZINE.cz

Triky supermarketů: Nenechte se nachytat

Triky supermarketů

Supermarkety navštěvujeme téměř denně. Skoro každý den potřebujeme koupit alespoň nějakou drobnost, nejčastěji pečivo, ovoce či zeleninu. A přestože se nám může zdát, že u pokladny necháváme pouze pár eur, skutečnost může být zcela jiná. Supermarkety mají totiž dobře osvědčené metody, jak nás zaujmout, abychom zaplatili více, než chceme nebo si vůbec uvědomujeme.

Měsíční náklady na potraviny tvoří ve většině domácností slušnou druhou položku domácího rozpočtu hned po nákladech na bydlení. Rozhodně tedy nejde o pár drobných. Představujeme vám nejčastější triky, které na nás v supermarketech čekají.

Umístění zboží v regálech není náhodné

S tímto trikem se setkáváme v téměř každém supermarketu. Není náhoda, že nejpestřejší výběr sortimentu se nachází právě na úrovni našich očí. Právě v této úrovni najdeme nejširší výběr, nejbarevnější produkty, ale také i ty nejdražší. Pokud si dáme námahu a zvedneme zrak vyšší nebo se naopak přihneme k naspodnejším regálům, můžeme tam najít stejně kvalitní výrobky, ale za mnohem přístupnější cenu. V supermarketech však velmi dobře vědí, že zákazníci mají většinou naspěch a vyberou si snadno dostupný regál, který mají po ruce, za což samozřejmě zcela nevědomky zaplatí více.

Umístění zboží v prodejně

Určitě jste si už všimli, že základní potraviny jako pečivo, máslo nebo mléko málokdy najdeme hned při vstupu do prodejny. I to má svůj skrytý smysl. Prodejci předpokládají, že tyto potraviny budeme kupovat nejčastěji. Záměrně je tedy umístí v zadní části prodejny, abychom za nimi museli jít mezi regály, v nichž jsou umístěny další výrobky. Namísto několika položek v nákupním košíku najednou máme celou kopu věcí, které jsme původně vůbec neplánovali koupit. No ale to byl přece jejich záměr.

Drobnosti u pokladny

Už se zdálo, že máme všechno a jdeme za nákup zaplatit. A jak tak čekáme na řadu u pokladny, padne nám do očí sladká lahůdka, kterou máme tak rádi. Bonbóny, žvýkačky, čokoládové tyčinky, v létě samozřejmě nanuky. Prodejci velmi dobře vědí, že nanuk raději oželíme, aby se nám během nákupu neroztal. Proto pro jistotu umisťují chladící boxy přímo ke pokladně. Vždyť nanuk nám velmi dobře padne, když vyjdeme z klimatizovaného supermarketu zpět na horkou ulici, ne? A projít kolem těchto drobností s dětmi je téměř nemožné. Děti přece vidí všechno a taková nabídka určitě nezůstane bez jejich povšimnutí. A to prodejci rádi využijí.

Akce nemusí být taková výhodná, jak se zdá

S výrobky v akci označenými výrazně odlišným štítkem jako běžný zboží se v supermarketu setkáme stoprocentně. Řekneme si, jak se nám daná věc sejde, vždyť je v akci a dříve nebo později ji budeme potřebovat. Ale opravdu kupujeme výhodně? Nedejte se zlákat naoko výhodnými cenami. Na každé cenovce je jednotková cena. Je to cena za kus, litr či kilogram. Zaměřte se na ni. Možná budete překvapen, že jednotková cena produktu v akci je vlastně stále dražší než ta, která je umístěna hned vedle za běžnou cenu.

Sledujte datum spotřeby

Balené pečivo, jogurty i jiné mléčné výrobky vypadají v regálu úplně stejně. A přece je třeba rozlišovat. Produkty, kterým končí spotřeba, jsou úmyslně umísťovány dopředu. Ty, které mají delší trvanlivost, jsou naopak vzadu, čili dostat se k nim není tak komfortní zejména pro nižších či starší lidi.

Pokud se nechcete stát obětí zmíněných triků, dodržujte při nákupu několik pravidel. Napište si nákupní seznam a striktně se ho držte. Nakupujte raději sami, bez dětí. Nakupujte sytý. A dejte si námahu, abyste sledovali datum spotřeby výrobků i výrobky umístěny v regálech výše či úplně při zemi.

Rady, jak se nenechat nachytat jsme vám už řekli, na závěr vám ještě přinášíme jeden tip. V případě, že chcete při nákupech ušetřit, určitě neváhejte využít slevové kupóny a kódy, které najdete i na portálu Vasekupony.cz. Slevy Tesco nebo trochu také Damejidlo slevový kod jistě potěší nejednoho z vás.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..