Vypadá to trochu jako obraz od Pollocka, ale je to fotografie. Místo barev stříkaných na obraz zmzlina rozprskávající se do prostoru. A stejně vám to nedá a položíte si otázku: Proč někdo probůh nechává vybuchovat zmrzliny?
[album:https://www.topzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/magnum-temptation/]
Za nevšedními fotografiemi stojí londýnské studio Divier & Aguilar, které bylo zaúkolováno madridskou reklamní agenturou Lola. Kampaň měla upozornit na limitovanou edici Magnum Temptation.
Fotografové z Divier & Aguilar přemýšleli, jak co nejlépe upozornit na novou technologii umožňující výrobci naplnit jeho nanuky tekutou náplní, a zároveň ukázat co nejvíce z toho, co sladkost obsahuje. Další neméně důležitý aspekt bylo vyvolat v pozorovateli chuť k jídlu.
Při pohledu na barevný zmrzlinový výbuch se sbíhají sliny. Zdroj: diveraguilar.com
Vynořila se myšlenka zmrzliny explodující pod tlakem neuvěřitelného množství neodolatelné náplně. Autoři se však odvolávají i na mnohem hlubší poselství, jakými jsou teorie velkého třesku a koncepce vzájemné závislosti.
Matematika rovná se dobrý záběr
Zaměřit hledáčkem fotoaparátu rozprskávající se nanuk v plné kráse nebylo jen tak. Odpálení se uskutečňovalo užitím rozbušek a drobných výbušnin. Složité výpočty získané pomocí počítačových programů pak určily správný okamžik pro zachycení obrazu. Fotilo se s bleskem. Jiným trikem dále bylo například využití vysokorychlostní spouště.
Reklamní kampaň na Magnum Temptation, jež proběhla ve více než 30 zemích světa, získala zlatou cenu Epica v kategorii mléčných výrobků.
Sbíhající se sliny nepomůžou
Politováníhodnou okolností je, že reklama stejně jako samotná limitovaná edice Českou republiku minula. A tak nezávisle na množství slin, jež vám při pohledu na krásně barevné obrázky stékají po bradě, si musíte vystačit s prachobyčejným míšou.
Na druhou stranu, aspoň se není třeba strachovat, že vám právě koupená zmrzlina vybuchne v ruce a při tom se rozprskne všude kolem.