Následující článek sice úplně nespadá do umělecké kategorie, je však zajímavým zpestřením této sekce. Také píšete všechny své motivační dopisy, resumé a životopisy ve fontu Times New Roman? Podle mnohých bloggerů je tento typ písma zastaralý, nudný či dokonce urážlivý vůči potencionálnímu zaměstnavateli.

Jasným vítězem 21. století se údajně stal typ písma Helvetica, který je elegantní, jednoduchý a profesionální, tudíž je vhodný jak pro váš životopis, tak pro klasické seminární práce. S výše zmíněným souhlasí podle průzkumu vesměs designeři a lidé pracující v reklamní agentuře.

Trefou do černého je podle průzkumů také typ Proxima Nova, který je vlastně Helvetice velmi podobný, akorát působí jemnějším dojmem. Na vzestupu využívání je také populární font Garamond, který je velmi dobře čitelný, díky čemuž lze dobře sledovat směřování textu a hledané výrazy.

Naopak velmi nevhodným typem je Comic Sans, na jehož styl byste se podle odborníků raději neměli ani dívat. Nevěříte, že volba typu písma může ovlivnit váš pohovor do snového zaměstnání? Hlášky ředitelů progresivních firem a zaměstnanců personálního oddělení mluví za vše. Jeden z nich kdysi řekl: ,,Vybrat si špatný typ písma pro vaše resumé je stejný prohřešek jako přijít na pohovor v teplákách.“
Ano, souhlasím, že fonty tipu Comic Sans jsou pokleslé a nevhodné. I když sama jako typograf preferuji dlouhá léta Grotesk fonty (Ariel, Universum, či Vámi uvedenou Helveticu a Proximu), rozhodně bych si netroufla nazvat uměřenou patkovou klasiku Times New Roman urážlivou!