×
TOPZINE.cz

Sezamové semínko: Kouzlo přírody

Ne nadarmo se říká: „Abychom utužili ducha, je třeba utužit svaly.“ Zajímáte se o zdravou výživu? Sezamové semínko posílí snad vše, na co si vzpomenete. Nevěříte? Vyzkoušejte.

Zdroj: 1tess.files.wordpress.com
Zdroj: 1tess.files.wordpress.com

Když se rozhlédnu kolem sebe, vidím spoustu lidí, převážně žen, kteří se honí za štíhlou linií a snaží se o zdravé stravování. Často jí jen ovoce, zeleninu a jogurty v přesvědčení, že už zdravěji jíst nemohou. Jenže nepřemýšlí nad tím, co jejich tělo potřebuje a často jsou pak důsledkem toho různé nemoci.

Znám ale jedno takové kouzlo, které nám příroda dodává v podobě sezamového semínka. Je sice malinké, ale ukrývá se v něm více, než byste sami dokázali odhadnout. Obsahuje karoten v kombinaci s hořčíkem, fosforem, vitamínem B, vápníkem a zinkem, což jsou prvky, které výborně posilují nehty a vlasy, postarají se o orlí zrak a pevnou a pružnou kůži. Ale to zdaleka není všechno. Urychlují léčbu nesčetně nemocí jako například osteoporózy, osteomalacie, zlomenin kostí, nemocí chrupavek, páteře a zubů.

Zdroj: candycranks.com
Zdroj: candycranks.com

Tato semínka nejvíce využívají sportovci, studenti a těžce pracující lidé, protože zvyšují schopnost koncentrace, posilují imunitu a navíc jsou prospěšné při psychických problémech jako je neuróza nebo deprese. Pro vegetariány jsou rovněž náhražkou masa (to bývá dále nahrazováno nepříliš chutnou sójou a podobnými umělými výrobky).

A na závěr pár rad ohledně konzumace. Platí heslo všeho s mírou, a tak není dobré to s užíváním přehánět. Řekla bych, že když si denně dopřejete dva celozrnné rohlíky se sezamovými semínky, je to postačující množství. Tato semínka jsou na pečivu už většinou oloupaná. Lidé často zapomínají, že jejich slupka má stejnou cenu, co se týče výživy, jako samotné semínko.

Rozhodně ale není odborníky doporučeno konzumovat tato semínka jako sladkosti, kdy jsou obalovaná v jogurtu, čokoládě, medu a nevím v čem možném, tyto pochutiny existují ve formě tyčinek nebo jednotlivě v sáčcích. Dle mého názoru vůbec není na škodu si občas dát čokoládu nebo něco sladkého. Obalíte si tak své nervíky a budete v pohodě.

Zdroj: westofpersia.wordpress.com
Zdroj: westofpersia.wordpress.com

Když už jsme u sladkostí, je třeba také zmínit jednu nepříliš známou zajímavost. Jedná se o chalvu. Její název, stejně jako chalva samotná, pochází z Arábie. Původní receptura je velice jednoduchá. Hlavní ingrediencí jsou sezamová semínka nebo také tahini, což je pasta ze sezamových semínek. Poté se přidá cukr, glukóza a med. Mezi hlavní přídavky, které chalva nemusí nutně obsahovat, patří například čokoláda, pistácie, kakaový prášek, vanilka a podobně. Samozřejmě výrobci tyto ingredience různě nahrazují. Pak se ale nejedná o pravou chalvu, která se kdysi prodávala na různých poutích podobně jako v dnešní době turecký med. Dnes tento výrobek seženeme v čajovnách nebo v prodejnách se zdravou výživou.

Dobrou chuť!



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..