Menu
TOPZINE.cz
Technologie

SEO je nezbytností i pro drobné podnikatele. Jak vás zákazníci mohou lépe vyhledat?

SEO je v podstatě stejně staré, jako veřejný internet. Dokonce svým stářím předčí i vyhledávač Google, na kterém dnes drtivá většina lidí vyhledává informace, služby a produkty. Pokud něco z toho nabízíte, pak znalost SEO nabízí ohromnou konkurenční výhodu. Co je tedy tato záhadná věc, o které všichni internetoví podnikavci mluví?

Co pro podnikatele znamená SEO?

Zkratka SEO vychází z anglického search engine optimalization a jde doslova o optimalizaci pro internetové vyhledávače. Tou optimalizací se má na mysli jednoduše to, že při splnění jistých pravidel a doporučení se právě váš blog, e-shop či jakákoli jiná stránka dostane lépe ke čtenářům, zákazníkům či klientům. Díky optimalizaci lidé mnohem pravděpodobněji uvidí hned na prvních příčkách vyhledávače váš recept na mexické tortilly nebo váš rukodělný výrobek spíše než ten konkurenční.

Jak podnikatelé dělají SEO?

Optimalizace pro vyhledávače je v dnešní informační době natolik důležitá činnost, že se kolem ní vytvořila zcela nová pracovní pozice – SEO specialista. Větší firmy si mnohdy mohou dovolit do svého týmu přibrat vlastního odborníka na SEO. Menší podnikatelé si zase najmou takového specialistu na volné noze nebo skrze SEO agentury. Začínající e-shopy nebo třeba drobní řemeslní tvůrci si naopak SEO často dělají svépomocí. Tedy v tom lepším případě, kdy o optimalizaci pro vyhledávače alespoň mají ponětí.

SEO audity využijí i drobní podnikatelé

Mezi možnostmi optimalizace webovek pro vyhledávání jsou pak velkým pomocníkem moderní nástroje pro SEO audit. Tyto specializované online programy dokážou analyzovat váš e-shop či blog a okamžitě nalézt chyby a prostor pro zlepšení. Pro úplné začátečníky je SEO audit dokonce i jednou z nejlepších možností, pokud nemají tak úplně čas dlouze studovat nespočetné metody optimalizace a zároveň se hned z kraje podnikání nechtějí pouštět do konzultací s odborníkem. Často bývají v nějaké elementární podobě i zdarma pro vyzkoušení.

Jaké jsou základní metody SEO pro podnikatele na internetu?

Dosud jsme se bavili o výhodách SEO pro jakýkoli typ podnikání. Pořád ale nemusí být jasné, v čem celá ta optimalizace vlastně spočívá. Metod optimalizace je celá řada. Úplným základem u SEO jsou například vhodně vybraná klíčová slova ohledně vašeho produktu – ta nesmí být příliš obecná jako „modrý svetr“. Můžete upřesnit třeba střih, materiál či styl, zároveň ale nesmí jít o příliš okrajové termíny. Klíčová slova by se pak měla objevit v názvu, popisech produktu i v meta-popisech, na druhou stranu to ale s nimi nesmíte přehnat a vytvořit pro zákazníka nečitelný maglajz. Mezi další faktory SEO patří i přítomnost recenzí od zákazníků, optimalizace rychlosti stránek a mnoho dalšího.

Co je pro byznys nejúčinnější metoda SEO?

Optimalizace nespočívá pouze ve vyšperkování vašich vlastních stránek. Vysoce účinné je pro SEO budování zpětných odkazů mimo vaše stránky, tzv. link building. V praxi to může vypadat například tak, že nějaký řemeslný výrobce keramiky bude mít v hobby magazínu rozhovor o svých krušných začátcích (ideálně s vloženým odkazem na své webovky), na stránkách městských trhů bude zmíněna jeho účast (opět s odkazem) a na sociálních sítích zase bude ukazovat pozadí své tvorby. Nejenže lidé milují takovéto příběhy tvůrců, stejně tak mají tento linkbuilding velmi rády i internetové vyhledávače. Díky němu bude například Google považovat stránky menšího podnikatele za důvěryhodnější, zvýší mu reputaci a bude je i častěji zobrazovat lidem v jeho okolí.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

SEO je nezbytností i pro drobné podnikatele. Jak vás zákazníci mohou lépe vyhledat?