Rubínový Úl na Nové scéně Národního divadla

Eva Síčová

Eva Síčová

17. 12. 2010

FOTO: Představení Úl na Nové scéně Národního divadlaVýjimečný projekt, který zpříjemní tuto předvánoční dobu, probíhá na Nové scéně Národního divadla ve spolupráci s A studiem Rubín. Autorský projekt Úl režiséra Thomase Zielinského budete mít možnost vidět 20. prosince. Nečekejte však klasiku. Podle autora samotná hra spíše divákovi vypovídá divadelními obrazy o problematice, kterou inscenace ztvárňuje.

Prostitutka (Anita Krausová), Zdroj: divadloul.cz

Dramaturg Petr Kolečko prozrazuje, že tématem projektu je diletantství. Nová scéna Národního divadla je pro tvůrce výzvou, aby předvedli své dosavadní zkušenosti s autorským divadlem na větší scéně. Textovou předlohu sestavil režisér Thomas Zielinský společně s Petrem Kolečkem, který dodává, že se skládá  z naprosto banálních každodenních obrazů ze života soudobého pracujícího lidu.

Chlapec (Ondřej Pavelka) a Rosnička (Jana Stryková)

„Divadelní nadsázka se pak na těchto jednoduchých scénách snaží ukázat, jak absurdní je naše přesvědčení o tom, že naše práce, potažmo existence  na tomto světě má smysl. Toto všudypřítomné západní sebevědomí je něco, co podle nás má smysl inscenovat. Ale samozřejmě v tuto chvíli nemůžu vědět, jestli to není úplná blbost.“

Výletník Beta (Tomáš Kobr) a Výletník Alfa (Jiří Ployhar)

Další detaily inscenace si autoři nechávají pro sebe. Můžete se však těšit na hudební doprovod skladatele Ivana Achera, díky němuž je hra ve výsledku jakýsi svobodný kabaret plný barev. Netradiční rekvizity, scéna i kostýmy herců vás mohou příjemně překvapit i šokovat. Divadelní představení má pouze několik repríz a tím se stává ojedinělým projektem, který je dobré nezmeškat. Neváhejte překonat sněhovou nadílku i nepříznivé počasí, nebudete litovat. Díky hereckým osobnostem Národního divadla, A studia Rubín a jiných vás čeká nezapomenutelný zážitek.

Úl

Nová scéna Národního divadla

režie: Thomas Zielinský