RECENZE: Tame Impala na Pohodě oživili ducha The Beatles

Vojtěch Tkáč

Vojtěch Tkáč

11. 7. 2014

Trenčínský festival Bažant Pohoda letos odstartoval ve velkém. Kromě Kraftwerk se na Slovensku poprvé představili australští mistři psychedelického rocku Tame Impala. Premiéra to byla vskutku velkolepá, místy kapela připomínala The Beatles v nejlepších letech.

Psychedelická krasojízda Tame Impala. | zdroj: facebook Pohody

Psychedelická krasojízda australských Tame Impala. | zdroj: Bažant Pohoda

Na současné rockové scéně byste těžko hledali skupinu, která by éru druhé poloviny 60 let, jež se v hudbě spojuje hlavně s drogou LSD, připomínala věrohodněji než snílci Tame Impala. V jejích tvorbě jdou slyšet Pink Floyd, Cream, ale hlavně The Beatles v době okolo zásadní desky Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band. Koncert na Pohodě nebyl výjimkou.

Poté co za obrovských ovací došla (na minutu přesně) skupina na pódium, získala si publikum už s úvodní písní Be Above It, ve které fenomenálního zpěváka Kevina Parkera doplňuje jednotvárný popěvek klávesáka Jaye Watsona. Na první pohled zaujala také projekce v podobě nejrůznějších barevných obrazců, jejichž obdoby znají fanoušci mimo jiné z několika kapelních videoklipů. Jak říkal frontman na tiskové konferenci, vizuální show je nedílnou součástí vystoupení. Na první místo však staví osobitý zvuk a promyšlené texty, o čemž přesvědčil třeba v případě promakané pecky Why Won’t They Talk to Me?.

Máte tady krásné hrady a kopce

„Ještě nedávno jsme o Slovensku věděli, jen jak se jmenuje. Dnes jsme zjistili, že jde o nádhernou zemi! Máte tady krásné hrady, kopce a všechny tyhle krávoviny,“ vtipkoval Parker. Po jeho vděčném proslovu přišel čas na očekávaný hit Elephant, jenž patří k tomu nejsyrovějšímu z repertoáru australské pětice. Bylo to zřejmé i na reakci fanoušků, kteří se pohupovali do rytmu úderného riffu a skákali do vzduchu, jak o život. Došlo také na crowd surfing, který je na Pohodě jinak zakázán.

Tame Impala. | Zdroj: Bažant Pohoda

Tame Impala. | Zdroj: Bažant Pohoda

Každopádně největší aplaus, který byl i pro muzikanty na pódiu až překvapující, přišel s kapelním hitem Feels Like We Only Go Backwards. Píseň, která je tak vydařená, že ji předělal i Alex Turner z Arctic Monkeys, je silným pilířem současného indie. Když tisíce lidí zpívalo sborově refrén, vyvolávalo to husí kůži a dokonce i vykouzlilo veliký úsměv na tvářích členů Tame Impala. Není divu, že skladba sklízí ovace a úspěchy po celém světě, Parker v ní vážně připomíná Johna Lennona. „Poslední dobou možná trošičku zním jako on. Všímám si toho, až když písně poslouchám s odstupem času,“ řekl zpěvák před lety serveru Vulture.com

Čtvrteční koncert si kromě tisíců návštěvníku Pohody bude dlouho pamatovat i samotná skupina. Podle překvapených výrazů šlo vidět, že s podobným přijetím asi nepočítali. Jediná výtka směřuje k absenci přídavku, kterým by dle setlistu byla raná pecka Half Full Glass of Wine. Tame Impala nás během tiskové konference i koncertu přesvědčili, že patří k upřímným kapelám bez hvězdných manýrů. Potěší to ještě víc, když vezmeme v potaz, že patří k nastupující generaci skupin, o nichž budeme slýchat ještě dlouhou řádku let. Hudební budoucnost vypadá slibně!

HODNOCENÍ: 90%

0