Recenze: Sexy 40. Americká romantika pro otrlé

Catherine Zeta-Jones se představí v pro ni netypické roli rozvádějící se Američanky ve středním věku, se dvěma dětmi na krku a touhou osamostatnit se. Jak se k ní hodí?

Catherine Zeta-Jones a Justin Bartha v Sexy 40, Zdroj: distributor filmu

Dávno jsme se už přesvědčili, že Američanům zkrátka romantické komedie nejdou tak dobře jako Angličanům a že i když se sice za oceánem pokouší o variace na všelijaká romantická témata, nedopadá to nikdy tak slavně, jako když se do podobného pustí ve Spojeném království a povolají na pomoc svůj vyhlášený suchý humor. Novinkou mezi romantickými snímky je Sexy 40, která jde právě do kin.

Ne, není to porno

Už podle českého názvu to může vypadat, že půjde o něco méněcenného. Naštěstí to není tak děsivé, protože český distributor zvolil zcela jiný název, než je v originále. Rebound (jak zní oficiální titul) znamená totiž něco úplně jiného, než co si představíte, když si přečtete Sexy 40, u toho aby člověk čekal pomalu porno.

Potřebujete zvednout sebevědomí?, Zdroj: distributor filmu

Tentokrát je filmový příběh tak nechutně idylický, až se vám nechce věřit, že měli tvůrci tu odvahu (nebo drzost) snímek vůbec pustit do kin. Ve zkratce: Americká žena, jejímž zaměstnáním je péče o vlastní děti, odhalí nevěru svého manžela a rozhodne se s ním rozvést. Odstěhuje se do velkoměsta, kde má okamžitě k dispozici byt a během prvního pohovoru získá dokonalou práci, aniž by předtím někde pracovala, navíc brzy narazí na ideální hlídání pro děti a… Mohla bych pokračovat ještě dlouho, ale stačí říct, že problémy v tomhle filmu zkrátka nejsou. Jde o slaďák se vším všudy.

Každá správná matka by měla cvičit...anebo ne?, Zdroj: distributor filmu

Když k tomu přičteme fakt, že Catherine Zeta-Jones má představovat něco jako obyčejnou ženu, rozhodně se musíte pousmát. Kolik je na světě žen, které ve čtyřiceti vypadají tak jako ona? Přiznejme si to dámy, moc ne. Ne že by snad Catherine neuměla hrát, snaží se dost, ale role rozvádějících se matek na ni zkrátka moc nesedí. Ona je opravdu mnohem lepší jako smyslná žena, jakou byla například její Velma v Chicagu.

Aspoň že Justin je sympaťák

Ale abych nemluvila jen o polovině hlavní dvojice – hlavní hrdina v podání modrookého Justina Bartha je neuvěřitelný sympaťák a jen kvůli němu snad stojí film za to. Bohužel ale ani ten nestačí na to, aby celý děj utáhl. Navíc rozhodně nevypadá na necelých 25 (a dokonce půl filmu tvrdí, že 21). Ale to je asi nepodstatný detail.

Tak jak je na tom vlastně Sexy 40? Ano, pokud chcete opravdu nenáročný film na horké letní odpoledne a namísto koupaliště půjdete radši do kina, klidně na Sexy 40 zajděte. Ale nic od toho nečekejte. Maximálně občasné zacukání a myšlenku: „Ano, tady bych se asi měl/a smát, co?“ a možná se pak přistihnete, že na obličeji máte prapodivný škleb připomínající Jokera z Temného rytíře.

Sexy 40 (Rebound, The)

Komedie/Romantický
USA, 2009, 95 min