×

Recenze: Sex ve městě 2. Rozjuchané a vrásčité, staré a neklidné

Někdy je film na motivy seriálu třešinkou na dortu. Ale když je ten seriál přeslazený a uřvaný, může být i třešinkou mírně nahnilou.

Sex ve městě 2, Zdroj: distributor filmu

Správně, pochopili jste – nepatřím mezi fanynky seriálu Sex ve městě. Přesto uznávám, že jiným se může líbit a zcela racionálně i uznávám kvůli čemu. Jenže režisér Michael Patrick King se rozhodl na svém sexuálním dítku co nejvíce vydělat, a tak k němu natočil dva filmy.

Už jednička mi přišla dost tristní, ale fajn – měla pár povedených vtípků a děj aspoň dával smysl. V případě dvojky ale narazí i ženy (záměrně jsem genderově nekorektní), které seriál sledují rády.

Rozjuchané čtyřicátnice v Arabských emirátech

Především je scénář snímku absolutně pitomý. Každá ze čtyř hrdinek si prochází nějakým velkým problémem, který samozřejmě na konci vyřeší. Vztah Carrie (Sarah Jessica Parker) s panem Božským (Chris Noth) začíná stagnovat a ona si nechce připustit, že už jsou pár, který holt nechodí pořád jenom očumovat na rauty a plesy, ale někdy prostě zůstanou doma a dívají se jen na televizi. Samantha (Kim Cattrall) si uvědomuje své stáří, Charlotte (Kristin Davis) si pořídila au-pair bez podprsenky a Miranda (Cynthia Nixon) dala v práci výpověď.

Se svými problémy vyjedou tyto rozjuchané čtyřicátnice do horkých pouští Arabských emirátů. A v tu chvíli nastává nejlepší druh mučení pro diváka, který hledá ve filmech i třeba nějakou logiku.

Způsob, jakým jsou prezentovány arabské státy, je absolutně mimo. Režisér a scenárista v jedné osobě se zřejmě doslechl o tom, že konopí je lék. Jinak si nedokážu vysvětlit, jak mohl vymyslet, že i Arabky mají rády módu, a tak pod svými abayami nosí šaty od Diora. Ony to samozřejmě nedělají (proč proboha???), vždyť je to nepraktické a i docela zbytečné.

Stejně tak, když se Carrie prochází po arabském tržišti. I když není žádná kočička a její nohy vypadají, jako by byl její věk už trojciferný, stejně by za ní na trhu pokřikovali a snažili by se jí prodat své zboží. Vím to, byla jsem tam. Ve filmu se ale Carrie jen tak prochází, téměř žádný obchodník ji sám neosloví a už vůbec na ni nikdo nepokřikuje oplzlosti.

Seriálové postavy už nemají své kouzlo

Sex ve městě 2 je prostě snová představa M. P. Kinga, který něco rychle spíchnul, aby si vydělal na nájem. Nedává smysl, je plný náhod, které by se nikdy nestaly. Postavy, které měly v seriálu nějaký charakter a do kterých se divačky rády stylizovaly, ztratily své kouzlo. Nedíváte se na tu starou Carrie, Samanthu, Charlotte a Mirandu. Ty byly každá jiná. Nové verze (i když věkem už sakra staré) jsou všechny stejné. Ječí, když zahlédnou boty s podpatkem nad deset centimetrů, dostávají orgasmus ve všech dražších obchodech, hrají si na mladičké dvacítky.

K tomu všemu je ještě snímek nehorázně dlouhý a nudný. Dvě hodiny a půl si může dovolit Eastwood, ne King (i když k tomu jméno může svádět). Kdyby byl Sex ve městě 2 aspoň komedií, u které se zasmějete, dala by se délka přežít. Jenomže snad jediná Samantha občas utrousí něco přisprostlého a celkem vtipného, nic víc. Občas ale prostě nestačí, abyste měli pocit, že těch 150 korun nebylo vyhozených.

Sex ve městě 2 může být dobrý jen v případě, pokud chcete, aby se s vámi přítel rozešel. Pak ho pozvěte do kina. Úspěch zaručen.

Sex ve městě 2 (Sex and the City 2)

Komedie / Romantický
USA, 2010, 146 min

Režie: Michael Patrick King
Hrají: Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristin Davis, Cynthia Nixon, Chris Noth, David Eigenberg, Evan Handler, Jason Lewis, Liza Minnelli, Omid Djalili, Alice Eve, Penélope Cruz, Miley Cyrus, Max Ryan, Waleed Zuaiter, George Aloi

[album:

5 Komentáře Recenze: Sex ve městě 2. Rozjuchané a vrásčité, staré a neklidné

1. No ja na tema „zeny“ vedla dlouhy rozhovor s jednim vrchnim prave z Emiratu… a rikal, ze ty dospele zeny (ktere byly prave v tyhle „inkriminovany“ :) ) scene, se sebou skoro nic nedelaji – moda? sminky? ziletka??? A to byl pry jeden z vice duvodu, proc se odtamtud odstehoval :) chlapi no.
    Ale prijde mi zase, ze omlouvat film tim, ze se holt tyka jinych veci nez deje apod. je trochu divny. Kdyby sel do kin zfilmovanej MacGyver, ja budu nadsena a unesena, spousta lidi taky, ale treba fanynky Sexu ve meste reknou, ze je to kravina. Coz ja ale nikomu brat nebudu a nebudu MacGyvera omlouvat tim, ze neni o deji… Ja bych dokonce i s cistym svedomim uznala, ze to kravina je :) Hej at nekdo natoci MacGyvera!!!

2. V necem s vama souhlasim, v necem ne. Ale musite si uvedomit ze cely film i jeho popularizace vubec nestoji na deji ale je zalozen na mode, New Yorku a hlavne neutuchajici slave serialu, ktera nalaka prave vsechny skalni fanousky a myslim ze je ani moc nezklame. A musim ruict ze tohle oproti jinym „romantickym komediim“ byla vskutku docela dobra podivana.
    V cem ti ale musim oponovat jsou ty Arabky, mam totiz jednu velice dobrou kamaradku prave muslimku a musim rict, ze u nich to tak opravdu je. Sice ne do tak vyhrocene miry, ze by nosily nejnovejsi jarni kolekce, ale opravdu si pod ty sve habity oblekaji krasne saty a make-upu pouzivaji taky nezrizene. Chteji totiz byt krasne aspon pro sebe a sve kamaradky, kdyz uz ne pro verejnost.Je jim brana moznost se prezentovat verejne, tak to aspon delaji doma.

3. Jo jo, myslím dvojku. Jednička byla taková přeslazená, dvojka zase taková víc srandovní. Nic není nikdy stejné jako na začátku :)

4. A to myslis ted dvojku? Me to vazne prekvapilo, mam pocit, ze prave ani tem fanynkam (jako jsi treba ty) se to nemuze libit… Podle me to dohnali do takovy krajnosti, ze vsechny ctyri postavy slili do jedny…proste to nejsou prvni dily serialu… A hlavne to na me pusobilo jako „za kazdou cenu natocime dvojku, sice uz ty fory nemaji takovou stavu, ale musime si jeste rychle vydelat!!!“ … ale tak co, kazdy clovek/divak je individuum :)

5. Mně se film líbil moc, stejně jako seriál. Těšila jsem se na něj hlavně kvůli hlavním postavám, které jsou úžasně bezprostřední a ze svého věku a poznámek okolí si nic nedělají. To pro mě bylo mnohem víc, než samotný děj, který jsem v podstatě ve filmu ani nepotřebovala a neočekávala. Narozdíl od většiny amerických komedií, které nesmyslně profitují na scénách, kdy hlavní hrdina upadne a hned je film pasován na „komedii roku“, jsem se dost často i upřímně zasmála. A propos, bavil se i můj přítel, který jinak seriál vůbec nemusel :)