RECENZE: Paganini rozehrál Olomouc. Jako svůdník i karbaník

FOTO: Právě Napoleonově sestře zamotal hlavu geniální virtuos
Právě Napoleonově sestře zamotal hlavu geniální virtuos. Zdroj: Moravské divadlo Olomouc

Dobové kostýmy, několik metrů dlouhé struny a výborně zazpívané výšky. Ve zkratce by se tak dala popsat opereta Paganini, kterou divákům už dříve představilo Moravské divadlo v Olomouci. Jedinečný zážitek ale kazil slabší hlas sestry Napoleona.

FOTO: Právě Napoleonově sestře zamotal hlavu geniální virtuos
Právě Napoleonově sestře zamotal hlavu geniální virtuos. Zdroj: MDO

Po více než patnácti letech návštěvníci olomouckého divadla mohou zhlédnout slavné dílo skladatele Franze Lehára. Zrežírovala ho hostující režisérka Jana Andělové-Pletichová. Příběh v podání tamní uměleckého souboru je líbivý, humorný i efektní.

Děj se totiž neodehrává pouze na divadelních prknech, ale chvílemi se odráží i na plátně umístěném nad jevištěm. Díky němu se divák mohl na chvíli přenést do exteriéru nebo pozorovat rozkvétající a usychající růži, která znázorňovala vyvíjející se Paganiniho city k ženám.

Z vrchu visí dlouhé struny, které se pohupují současně s ostřejšími pohybu loktů herců a mezi nimi jsou rozestavěné dlouhé krky houslí.

FOTO: Tanečníci si během představení oblékli plesové šaty i cikánské kostýmy.
Tanečníci si během představení oblékli plesové šaty i cikánské kostýmy.

Všichni protagonisté jsou oblečení do dobových kostýmů, jež ale diváka nenudí. Například kostým kněžny Anny Elsy možná odhaluje více, než bylo v Paganiniho době přípustné.

Bohužel právě hlas představitelky Napoleonovy sestry se v hlubší tónech ztrácel ve hře hudebníků, kteří během celého večera podávali vynikající výkony. Proto je zaslouženě publikum mnohokrát odměnilo bouřlivým potleskem.

Představení nechyběly zdárně vyzpívané výšky, cikánské tance či piruety, vášnivé románky ani karbaničení slavného Paganini, při kterém prohrál své milované housle.

Co ale pěvecké výkony nedokázaly skrýt byla herecky nedotažená gesta, která ubírala aktérům jejich přesvědčivost a působili tak občas jako stroje chodící naučeně od rekvizity k rekvizitě. Celkový dojem představení je však jednotný a plynulý.

FOTO: Známý houslista miloval ženy i karty a kvůli nim přišel o zbožňovaný nástroj.
Známý houslista miloval ženy i karty a kvůli nim přišel o zbožňovaný nástroj.

Paganini, Franz Lehár, Moravské divadlo Olomouc, režie: Jana Andělová-Pletichová, dirigent: Tomáš Hanák, hrají:  Elena Gazdíková/Lea Vítková, Ondřej Koplík/Milan Vlček, Vladislav Zápražný/Jakub Rousek, Ondřej Doležal/Petr Šíma, Lucie Janderková/Barbora Martínková-Polášková a další

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*