K Rebelům a Šakalím létům se přiřadil další retro počin na naší divadelní scéně. Divadlo Na Fidlovačce si pro své diváky připravilo bigbítové Hvězdy na vrbě.

M. Šťastná, A. Remková, P. Hřebíčková, Z. Vejvodová, I. Pazderková Zdroj: fidlovacka.cz

Představení divadla v pražských Nuslích mělo svou premiéru 4. března 2010. Láká na velkou podívanou, plnou legendárních písní a zábavy. To vše ale splňuje jen první polovina hry. Hned na začátku diváky rozesměje skvělá konverzace pěti dívek v tělocvičně, kde nacvičují družební koncert, na kterém bude přítomen i sovětský generál. Děvčata vtipně poukazují na dobu 60. let, komentují své hudební idoly, řeší první lásky. Druhá polovina se ale téměř přibližuje ke školní besídce. Semtam vtipná hláška a zbytečně dlouhé scény diváky příliš nezaujmou.

Divadlo vsadilo na Hřebíčkovou

Z hlavní pětice slečen nejvíce vyniká, především pěvecky, hlavní hrdinka Jitka v podání Petry Hřebíčkové (držitelka Ceny Thalie 2009 za roli Maryši). Známá blondýna z reklam a z pořadu Na stojáka Iva Pazderková podává též výrazný výkon jak v rovině pěvecké, tak herecké. Nejvíce však diváky pobaví Martina Šťastná, která vtipně ve vytahaných teplácích promlouvá ke svým kamarádkám a následně baví komisi převlečená za Marilyn Monroe. Nesmíme opomenout ani Zuzanu Vejvodovou, která nejlépe z děvčat holduje tanečnímu umění. Marek Holý, který se zhostil hlavní role Mirka, ukázal, že jeho talent je spíše v činoherním výstupu, než v pěveckých partech. Na Goťáka, jak ho v ději často nazývají, skutečně nemá. Celkově se obsazení povedlo. Představitelé zvládali všechny prvky muzikálu.

Dvojice M. Holý a P. Hřebíčková Zdroj: fidlovacka.cz

Muzikál nebo činohra?

Žánr muzikál bych, na rozdíl od divadla, této inscenaci nepřiřadila. Jedná se spíše o činohru doplněnou populárními písněmi. Vhodné nebylo ani použití písní z pravého retro muzikálu Rebelové. Zazněly v něm hned tři – Hvězdy na vrbě, Pátá, Oliver Twist. Plus dostává živá hudba, vedená Ondřejem Brouskem. Dobu zasazenou do 60. let přibližují i trefné kostýmy Kataríny Holkové. Zavzpomínáme si tak na barevné oblečení doplněné nápadnými vzory.

Zuzana Vejvodová zvládá všechny muzikálové disciplíny Zdroj: fidlovacka.cz

Námět pro představení je více než dobrý. Nová retro hra na naší scéně je skvělým nápadem. Lépe zpracovat část po přestávce, zvolit vhodnější (v jiném muzikálu nepoužité) písně a výsledek by mohl být ohromující.

Hvězdy na vrbě

Divadlo Na Fidlovačce

Režie: Pavel Šimák