Recenze: Nějak se to komplikuje. A jak zacházíte vy se svým bývalým?

23. 1. 2010

Nejak-se-to-komplikuje-1Určitě s tím máte sami zkušenosti. Jste nezadaní – nikdo o vás nemá zájem. Najdete si známost – a najednou jste nejchtěnější osoba ve městě. V takové situaci je i Jane. A nějak se jí to komplikuje…

Jane (Meryl Streep) je totiž rozvedená matka tří dospělých dětí. Před deseti lety opustila Jakea (Alec Baldwin) kvůli jeho nevěře a teď si žije celkem spokojeně. S nevěrníkem celkem vychází, její restaurace prosperuje, chystá se na přestavbu svého nádherného domu… A pak se s Jakem vyspí. Omylem, samozřejmě. A najde si roztomilého a hodného architekta Adama (Steve Martin). S tím se zatím vyspat jenom hodlá. Jak z téhle prekérní situace vycouvat?

Po rozverné Mamma mie! a lehce tuctové Julii a Julii můžeme na plátně zase vidět rozesmátou Meryl Streep. Pryč jsou doby jejích psychologických dramat (škoda – Kramerová versus Kramer byl geniální), pohodlně se usadila v romantických komediích pro výhradně ženské publikum. A i tentokrát jí to poměrně vychází.

Nějak se to komplikuje je totiž nadmíru příjemný film. Opravdu oplývá vtipem, a to kupodivu i sebevědomým. Nestydí se sem tam utrousit nějakou nemravnou poznámku (kterým se smějeme všichni a vždycky, jen si to přiznejme), využívá své herce na 100 % a spadá zaslouženě do kolonky inteligentní. Což se o romantických komediích z poslední doby moc říct nedá.

Snímek bych na první pohled tipovala na klasický slzák pro maminky po přechodu. Meryl se neustále culí (až je to chvílemi nesnesitelné), miluje své děti a řeší sex s mužem, jehož postava rozhodně nezahrnuje nějaký útlý pas či pevné břicho. I když ale spadám do kategorie je mi dvacet a jsem na to hrdá, stejně mě Nějak se to komplikuje baví. Je to sice nenásilná pohodička, ale aspoň do vás nikdo nehustí nějaká přehnaná moudra.

Dalším překvapením jsou zmínění hommes fatales Baldwin a Martin. Srší vtipem. Jsou šarmantní. Umí hrát (což je u nich asi to hlavní překvapení)! Jejich postavy jsou natolik sympatické, že sami nebudete vědět, komu fandit spíš. Baldwin si vyloženě užívá rozšafného frajera s přerostlým egem. Martin zase ztvárnil takového toho muže, kterého by chtěla každá z nás – je nesmírně milý, hodný a až podezřele příjemný.

Sestavu si tedy Nancy Meyers, která film režíruje, vybrala nadmíru dobře. Snímek sice pořád nedosahuje kvalit jejího profláklého Po čem ženy touží, ale každý den nemůže být posvícení. Třešinkou na pomyslném dortu budiž vedlejší role Johna Krasinského, nastávajícího jedné z Janiných dcer. Pro film je podobnou figurkou jako král Jelimán pro Madagaskar. Vtipkuje, neustále se pohybuje od jednoho trapasu k druhému, roztomile se usmívá (aspoň něco pro naši mladší generaci).

Smůlou ovšem je dvouhodinová stopáž. Ke konci se vám totiž omrzí neustálé diblíkování Meryl Streep, začnete se lehounce nudit a tak nějak vám začne být jedno, jak film vlastně skončí. A to je škoda. Protože jinak je Nějak se to komplikuje velkým překvapením. Ideální film pro dámskou jízdu. Po čtyřicítce.

Nějak se to komplikuje (It’s Complicated)

Romantický / Komedie
USA, 2009, 120 min

Režie: Nancy Meyers
Hrají: Alec Baldwin, Meryl Streep, John Krasinski, Lake Bell, Steve Martin, Hunter Parrish, Zoe Kazan, Rita Wilson, Daryl Sabara, Caitlin Fitzgerald, Mary Kay Place, Emjay Anthony, Alexandra Wentworth, Bruce Altman, Nora Dunn

0