×

Recenze: Morganovi. Příběh o manželství, vraždě a spreji proti medvědům

Morganovi_1Hugh Grant v typické roli zamilovaného pomatence a Sarah Jessica Parker jako nenapravitelná romantička z New Yorku spolu vytvořili jeden z nejlepších párů filmového plátna za posledních pár let. Konečně romantická komedie, která nemá scénář postavený jen na hloupém citování otřelých klišé. Už jste slyšeli o Morganových?

Paul a Meryl Morganovi by tvořili dokonalý pár. Oba mají slibně se rozvíjející kariéru i prestižní postavení ve společnosti, naneštěstí se jejich manželství rozpadá. Po Paulově nevěře ztratí Meryl ke svému muži důvěru a jen těžko k sobě nacházejí cestu zpátky. Po třech měsících pozve Paul svou ženu na večeři, aby urovnali neshody mezi sebou, ale cestou domů se stanou svědky vraždy. Zabiják je nebezpečný a pořád na svobodě, nezbývá tedy nic jiného, než zařadit Morganovi do programu ochrany svědků. Manželé jsou vytrženi ze svého života, dostanou novou totožnost a FBI je převeze z New Yorku do zapadlého městečka ve Wyomingu. Nový domov však znamená i nový začátek. A novou naději.

Morganovi patří do dlouhé řady filmů s přívlastkem romantická komedie. Mile překvapí inteligentní humor (což se u tohoto žánru jen tak nevidí) a divákovo srdce potěší i oba herci v hlavních rolích. Hugh Grant má již velkou praxi v hraní zamilovaných pomatenců a jedním takovým je i Paul Morgan. Muž, který byl své ženě nevěrný, ale lituje svého skutku a snaží se ji získat zpět. Skvělým protějškem je Sarah Jessica Parker v roli Meryl. Praktická žena se srdcem nezkrotné romantičky, jež ztratila své ideály a jen těžko hledá cestu ke svému manželovi. Společně vytváří pár, jaký Hollywood moc často nezobrazuje. Působí totiž hodnověrně. Oba se svých rolí zhostili výborně, při sledování cítíte napětí mezi nimi i city, které k sobě chovají. Romantika, jak má být.

Humor vychází především z protikladů moderního New Yorku a kovbojského městečka Roe. Morganovi, zhýčkaní luxusem velkoměsta, jsou během několika hodin vrženi do nudy Roe. Vegetariánka a ochránkyně zvířat Meryl se musí vyrovnat s vycpanými hlavami jelenů v každé místnosti, Paul u sebe nosí sprej proti medvědům. Divočina skýtá mnoho neznámého. Manželé si při joggingu stěžují na příliš čistý vzduch nebo zkoumají, zdali je normální, že je na obloze tolik hvězd. A nějakým zázrakem působí tyto situace stále přirozeně. Za to můžeme poděkovat scénáristovi a režisérovi v jedné osobě – Marcu Lawrencovi.

Očima Pavlíny Nouzové: Další tuctová romantická  komedie, která se snaží diváka vychovávat. Hugh Grant si zřejmě usmyslil, že jeho nejlepším výrazem je ublížené štěňátko, a tak se ho po celý film křečovitě drží. Kupodivu je ale také to jediné, co Morganovy drží nad vodou. Bez jeho britského akcentu a občasných povedených vtípků byste pravděpodobně v křesle usnuli. A to ani nemluvě o odporně šablonovitém a fádním scénáři, který nenabízí žádný zvrat, ne-li překvapivý konec. Morganovi jsou pak jenom soutěží o tom, zdali má víc vrásek Hugh, anebo Sarah Jessica Parker.

Marca Lawrence není v žánru romantických komedií žádným nováčkem. Režíroval Lásku s výstrahou, Hudbu složil, slova napsal a podílel se na scénáři ke komedii Slečna Drsňák.

Zvláštní zmínku si rozhodně zaslouží Sam Elliott v roli maršála, šerifa a zároveň ochránce Morganových, Claye Wheelera. Elliotta jste mohli vidět ve filmech Ghost Rider, Zlatý kompas, Děkujeme, že kouříte a dalších. Tohoto muže byste nepřehlédli na desítky mil daleko. Kovboj s velkým charismatem, prérijní kojot, větrem a pískem ošlehaný šerif. Široký klobouk, košile, vysoké boty. Marc Lawrence vytáhl drsného kovboje z westernů, dal mu láskyplné srdce a zasadil do svého filmu. Sam Elliott pozvedává úroveň filmu alespoň o dvacet procent.

Co říci závěrem? Marcu Lawrencovi se podařilo vytvořit romantickou komedii, která pobaví i chytne za srdce. Režisér dokázal, že opravdu umí natočit komedii, kterou divák nepohrdne ani neodsoudí. A to není u tohoto žánru vůbec snadné.

Morganovi (Did You Hear About the Morgans?)

Komedie / Drama / Romantický
USA, 2009, 103 min

Režie: Marc Lawrence
Hrají: Sarah Jessica Parker, Hugh Grant, Elisabeth Moss, Kim Shaw, Mary Steenburgen, Sam Elliott, Seth Gilliam, David Call, Michael Kelly

4 Komentáře Recenze: Morganovi. Příběh o manželství, vraždě a spreji proti medvědům

1. Jak to tu sepraly . :D Asi se na to budu muset kouknout a zhodnotit to okem nefalšovaného romantika… :D

2. Já právě viděla trailer v kině a říkala si, že to bude fakt pecka, ale teď jsem ráda, že jsem to jen stáhla a mohla zase rychle smazat. Navíc SJP neměla zdaleka ani trochu hezký oblečení a Hugh Grant v kovbojským klobouku? Proboha. Totální zklamání.

3. Ja sice trailer nevidela, ale vubec me to nemrzi… Morganovi mi prisli uz takhle dost na zabiti :/

4. Tak to je dobrý…
    já z tohohle filmu měla tak akorát dojem, že je mi ho líto – jako všech filmů, u kterých se zajímavý momenty vejdou přesně do traileru a celý film pak akorát čekáte, kdy tam těch deset vtipných momentů bude, abyste nakonec zjistili, že vata kolem je naprosto zbavila jakékoli vtipnosti a nejzajímavější z celého filmu je nakonec opravdu jen ten trailer.