RECENZE: Megashow 30 Seconds to Mars kazila afektovanost Jareda Leta

Adam Vrána

Adam Vrána

3. 7. 2013

Přestože program prvního dne festivalu Rock for People nabídl návštěvníkům mnoho jmen, jedni z nejsledovanějších headlinerů letošního ročníku, 30 Seconds to Mars, je svým vystoupením, i navzdory občas přehnané teatrálnosti, hravě strčili do kapsy.

Jared Leto a jeho věrní. | Zdroj: NetReporters.org

Že se stane koncert 30 Seconds to Mars jedním z nejpropíranějších, bylo jasné už nedlouho poté, co jej pořadatelé vytasili coby trumf letošního ročníku. Přestože prvotní reakce hrály spíše ve prospěch těch, kteří považují adorování Jareda Leta za infantilní a zženštilé, vzdorovat vlně nadšení ze strany skalních fanoušků jednoduše nedokázaly.

Vizualita na úkor kvalitního hudebního zážitku

Sám Jared Leto coby zkušený muzikant (ale i herec) naprosto přesně ví, po jakých zbraních sáhnout a jak je na lidi zacílit tak, aby zasáhl jejich slabé místo. Ať už se vžívá do pozice rockového kazatele v písni Closer to the Edge (která – podobně jako mnoho dalších – rozezněla celý stan jednohlasným chorálem), anebo jen prostého, lehce sentimentálního cápka s kytarou, jakého publiku předvedl v akustické verzi Hurricane.

Ačkoliv byla show skrz naskrz protkána projekcemi a artistickými performancemi, které dokreslovaly instrumentální skladby budící dojmy epičnosti, kontinuitu celého vystoupení značně narušovaly. Hudební složka koncertu tak byla upozaděna a ti, kteří na 30 Seconds to Mars dorazili spíše ze zvědavosti, museli nejednou zalitovat nad skutečností, že se na Staropramen Stage nenachází více míst k sezení.

O to spíš si však přišli na své zarytí milovníci kapely, kterým k projevům nefalšovaného entuziasmu nebylo zapotřebí ani hecování ze strany samotného Jareda. Není tedy divu, že mu nadšeně aplaudovali i tehdy, když začal ztřeštěně mávat českou vlajkou, provolávat slávu České republice nebo když vyslovil přání, že by se jednoho dne chtěl naučit naší mateřštině.

0