RECENZE: Masters of Rock 2012 byl ve znamení divokých metalových žen

Sabina Jesenovská

Sabina Jesenovská

17. 7. 2012

Festival Masters of Rock, který se odehrál ve dnech 12. – 15. července ve Vizovicích, zažil svůj jubilejní desátý ročník, jehož headlinery byli Nightwish a Within Temptation. A jak to celé dopadlo?

Edguy na Masters of Rock 2012 Foto: Brigita Olivová, TOPZINE.cz

První den festivalu po energickém vystoupení irských Thin Lizzy atmosféra zvážněla a na řadu přišli Within Temptation. Vytasili se se vší parádou, která k jejich vystoupení patří, ačkoli oděv zpěvačky Sharon del Adel se již dávno netěší takovému obdivu, jako tomu bývalo v dobách, kdy si šaty speciálně pro vystoupení navrhovala sama. Kromě novějších věcí sáhli i do historie a zahráli hitovky jako Angels či Ice Queen, dostávající do varu celý plac zaplněný pokyvujícími hlavami.

Druhý den se ke slovu přihlásil germánský rock v podobě Edguy. Přestože je Tobias Sammet na Masters pečený vařený, buďto se svým projektem Avantasia či právě s Edguy, fanoušci jej vždy rádi vidí a dávají to patřičně najevo. Nebylo tomu jinak ani letos. Edguy předvedli precizní show s velmi dobrým ozvučením. Kromě nových věcí z poslední desky Robin Hood zazněly i staré už notoricky známé hity jako například Superheroes.

Podívejte se na fotky z koncertu Edguy

Melancholicky veselou tečkou na závěr byl vedlejší projekt zpěváka Petera Tägtgrena z Hypocrisy Pain. Pain letmou příměsí electra ve své tvorbě zvedli z tribun polovinu osazenstva a roztančili všechny přítomné, kteří měli ještě sílu zůstat do pozdních večerních hodin, a to především poslední skladbou večera příhodně nazvanou Shut Your Mouth.

[youtube_660]C1mRO8aqjz8[/youtube_660]

Headlinerem byli už podruhé v historii Masters všemožně diskutovaní Nightwish. Kašleme už na všechno srovnávání Anette Olzon s tou, jejíž jméno do tohoto článku už prostě nepatří. Songem Imaginaerum, který Anette odzpívala s dávkou teatrálnosti, nás vzala až kamsi do Alenčiny říše divů. A vůbec všechny songy napsané pro její hlas odzpívala skvěle. Navíc se nezdálo, že by starší věci skupiny nějak nezvládala. Avšak za její garderóbu ji ani dnes není možné pochválit. Co se týče celkové show, headlineři to byli s velkým H. Nejen co se teatrálnosti přednesu některých skladeb týče, ale také včetně všech ohňů planoucích napříč pódiem, podtrhující atmosféru jejich hudby.

Nezapomeňte také zkouknout festivalové fotky Nightwish

Pro jistotu až v jednu ráno vystoupili Švédové Deathstars, kteří nemají z důvodu ochrany mravů mládeže před desátou hodinou večerní na veřejnosti co pohledávat. Dorazili sice tak pozdě, že se jejich autogramiáda musela zrušit, zato ale relativně střízliví, čehož je právě u nich třeba si cenit. Nicméně divadélko předvedli v jistém slova smyslu větší než Nightwish. Sice ne co do pompéznosti, zato herecké ambice stály za to. Zpěvák se evidentně vyžíval v diktátorských sklonech – podtrhl to jmenováním sebe sama panem učitelem. To spojil s neustálým ovládáním davu, který – navzdory tomu, že se jednalo o rockový festival – poslouchal jako pejsek. Postarali se tak o nekonečný příval energie a pořádný nářez.

K večeru se přitvrdilo, když vzali za své Arch Enemy v čele se ženou, které její growlingový projev závidí nejeden muž. Jedinou chybou jinak našlapaného vystoupení bylo, že skupinu natáčeli, ale nepouštěli na obrazovkách jako všechny ostatní. Místo toho se na nich míhala videa a texty. Na druhou stranu Arch Enemy tento nedostatek vyvážili skvělým soundem a nakopávajícími songy, které v živé podobě dostaly ještě větší grády a vůbec nepotřebovali platformu v podobě teatrálních show plných ohňostrojů a ohýnků. Veškerou energii vydali sami ze sebe.

Organizátoři si mohou i za jubilejní ročník festivalu gratulovat, protože se opět vydařil. Až na neovlivnitelné nedostatky a pozdní příchody vše šlapalo jako na drátkách a návštěvníci se bavili.

Masters of Rock 2012

12. – 15. července