RECENZE: Lucie nabízí malé množství lásky i písní. Muzikál v Karlíně

OBR: Lucie, větší než malé množství lásky

Muzikál Lucie, větší než malé množství lásky  je dalším z řady muzikálů poskládaných z písní známých skupin. Po světově úspěšném Mamma Mia či českém Láska je láska přichází i Lucie. Svoji premiéru si muzikál odbyl ve čtvrtek 31. října.

[imagebrowser id=2542] Hudební divadlo Karlín se od počátku neskrývalo, že jde o velmi ambiciózní projekt. Převést hity nejpopulárnější tuzemské hudební skupiny na divadelní prkna překračuje hranice zavedených postupů. Zvláště, když se autoři pustili na tenký led filmových dotáček a komplikované choreografie.

Lucie se objevila již v roce 1985, větší pozornosti  však dočkala až v roce 1988. Během následujících 16 let vydala sedm studijních alb, dvě koncertní dvoualba a jeden výběr hitů. Od 2. října 2004 měla skupina skládající se z Roberta Kodyma, Petra Chovance, Davida Kollera a Michala Dvořáka pauzu. Ta skončila v prosinci 2012 novým muzikálem a připravovaným tour.

Jádro celého muzikálu je velmi snadně vystavěné, někdo by mohl říci i ohrané. Dan pracující v tiskařské firmě se zamiluje do nové kolegyně, tajemné Lucie, která toho moc nenamluví, zato zbožňuje výšky. Velmi brzy však Dan zjistí, že její láska k volnosti není jen platonická.

Muzikál pro tři postavy

Tímto by hovor o příběhu mohl končit, protože se toho v podstatě víc nestane. V rámci výstavby se autoři rozhodli pro retrospektivní vyprávění, které líčí zhrzený Dan z Nuselského mostu policejnímu vyjednavači.

Výčet postav by zde mohl skončit, ale v rámci rozpočtu a zábavnosti autoři přidali ještě extravagantního šéfa, blonďatou snoubenku, rozhádané rodiče a užvaněného nejlepšího kamaráda.

U všech postav je však poznat, že jsou značně do počtu, většinou totiž vyplňují jen nudný mezičas infantilními konverzacemi a ke zpěvu se dostanou asi tak jedenkrát. A to jen někteří.

OBR: Lucie, větší než malé množství lásky
Oficiální plakát Lucie, větší než malé množství lásky.

Hudba, zpěv a nic víc

Hudbě a zpěvu celého muzikálu se nedá nic vytknout. Písničky jsou klasikou, zpěváci jako Václav Noid Bárta či Jiří Korn jsou ostřílení profesionálové. I Barbora Poláková svým výkonem mnohé přesvědčila, že není jen tou, co zpívá Krávu.

Problém tkví v celém konceptu příběhu. Libreto i samotný scénář se plácají kdesi na pomezí prvoplánovosti a trapnosti. Rozhovory rodičů o domácím králíkovi a o tom, kdy se ty jejich dětičky konečně ožení nebo provdají, nezachrání ani herecké osobnosti. Užvaněný kamarád v podání Pavla Lišky sice měl své kouzlo, přesto některé jeho gagy skončily v propadlišti ztichlého hlediště.

Karel Roden v roli policejního vyjednavače je příjemným osvěžením, i když i on se musel potýkat s občas krkolomným scénářem. Jeho snaha dostat toho sebevraha z Nuseláku a konečně se dostat domů, byla alespoň uvěřitelná. Při vyprávění o mrtvé manželce někomu mohla ukápnout i slza.

[imagebrowser id=2541] Zazpívat, zatančit, nelepit

Pozornost si zaslouží kompars, který písničkám dal šmrnc a pohyb. Obzvláště velká výborná náleží Anetě Antošové, při jejímž tanečním sólu během písničky Lucie, mnohé jistě napadlo, zda dívka stále ještě vlastní všechny klouby. Dík si ale zaslouží i zbytek tanečníků a tanečnic. Budiž poklona choreografovi Pavlu Strouhalovi.

I přes kvalitní hudbu, dobré pěvecké hlasy a výborné tanečníky, se však muzikál Lucie tak nějak rozpadá. Je jako soubor videoklipů, které se pokusil někdo pospojovat jakýmsi dějem. Jako vánoční těsto, ve kterém je všechno dobré, a přesto nedrží pohromadě.

Zpracování písniček občas nezapadá do kontextu děje, a i když třeba delírioví Medvídci působily vtipně a do děje sedly, význam kočiček se svítící hlavou a králíčků se zářivým ocáskem, kteří za stahování kůže notují Sex je náš, mi zcela unikl.

Filmové projekce v sobě skrývají podpis uznávaného režiséra Brabce, divák se však může přistihnout při myšlence Proč to tam vůbec je?

FOTO: Lucie
Děkovačka na premiéře muzikálu Lucie. Foto: Jana Kumherová, TOPZINE.CZ

Podtrženo, sečteno

Pokud jste fanoušky skupiny Lucie, nevadí vám sprostá slova, trocha sexismu, kterou jsou písničky prošpikovány, a nemáte problém s vypínáním mozkovny v mezidobí, směle vyražte do Hudebního divadla Karlín.

Pokud jste však skalními fanoušky a máte rádi skutečně jen tu pravou Lucii, bez omáčky a hloupých řečí, doporučovala bych spíše blížící se tour skupiny. A pokud fanoušky nejste… no, ještě pořád se můžete přijít podívat na Noida a Rodena.

Lucie, větší než malé množství lásky, Hudební divadlo Karlín, hudba a texty: David Koller, Robert Kodym, Michal Dvořák, Petr Chovanec, libreto: Tomáš Belko, režie: Petr Novotný, hrají: Barbora Poláková, Emma Smetana, Václav Noid Bárta, David Kraus, Pavel Liška, Martin Písařík a další

Hodnocení:  50 %

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Lenka Lokvencová
Autorka je redaktorkou magazínu FANZINE.cz. V Hradci Králové vystudovala pedagogiku, v Praze pak žurnalistiku a mediální studia. Ve volném čase se věnuje psaní beletrií a tvorbě rodokmenů.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*