Recenze: Legie. Když se Bůh naštval na lidi a nechal je natočit tenhle film…

21. 3. 2010

legie-1Do kin přichází temný horor plný náboženských odkazů. Andělé ničí svět a Michael je z nich jediný, kterému se nás, zemských červů, zželelo. Těšte se na akci, stupidní postavy a odfláknutý pokus o scénář!

Legie Zdroj: distributor filmu

Co se asi tak může stát, když režisér s nulovými zkušenostmi dostane do rukou přiblblý scénář? Legie. Bůh se rozhněval a má v plánu vyhladit lidstvo. Kupodivu to je Bůh a kupodivu použije jako zbraň své anděly. Jen jediný se vzepře, archanděl Michael. Rozhodne se lidem pomoci, tedy, konkrétně jen partě zoufalců ztracených v motorestu kdesi uprostřed Ameriky. Proč právě jim? Jedna slečna mezi nimi je totiž těhotná a očekává něco jako nového Krista. Jedná se skutečně o slečnu, zbouchnul ji nějaký frajer a utekl bůhví (doslova) kam. Navíc slečna kouří cigarety. Marie by byla nadšená.

Nejsem věřící. Mám úchylnou zálibu v nekvalitních filmech. Někdy dávám před hlubokou myšlenkou přednost nezřízené akci. Legie je ale vážně brakový film. Neexistuje v něm snad kromě Michaela jediná postava, která by vám byla sympatická. Archanděl navíc sám o sobě taky není nic extra, můj dík je spíš směřován Paulu Bettanymu, který mu dodal aspoň trochu drsňácké vizáže. Ovšem taky mohl dopadnout líp.

Legie Zdroj: distributor filmu

Roztáhni křídla!

Na archandělovi jsou hlavně nejlepší momenty, kdy roztáhne křídla. A těch je skutečně pomálu. Než se konečně odehraje nějaká scéna anděl vs. anděl, počkáte si nemravně dlouhou dobu. Stejně tak se Legie nemůže úplně honosit titulem horor. Ano, párkrát se leknete. Pokud ovšem ještě před snímkem zkouknete trailer, máte o všech lekacích scénách přehled už předem. Nemůžeme samozřejmě počítat s nějakým budováním temné atmosféry, ale aspoň s tím bafáním si autoři mohli trošku pohrát.

Očima Kláry Prchlíkové: Podle distributorů fantasy-horor, podle mě fantastická nuda. Přiznávám, že nesnáším horory, jsou plné oživlých mrtvol trhajících maso z lidí a děsuplných lekaček. Nemám ráda, když ve mně film probouzí úzkostlivý strach. Na druhou stanu i to je lepší než snímek, který v diváku neprobudí žádné emoce. A právě takovým počinem je Legie. Naprostá absence napětí, chybí jakýkoliv zvrat. Ďábelská babička lezoucí po stropě alá Spider-man nevyvolává děs a hrůzu, nýbrž salvu smíchu. Hudba je sice perfektní, efekty moc pěkné, ale nic z toho nevzbudí u diváka tolik žádaný pocit neklidu. Jediné, čeho byste se měli při sledování Legie bát je, že se unudíte k smrti.

Oni si ale očividně nepohráli absolutně s ničím. Scénář? Logika? A co to je?? Člověk by čekal, že když chce Bůh zničit inkriminovaný motorest s následovnicí Marie, vyšle na něj letku svých andělů. Věřte mi, má jich hodně. Vypadají nebezpečně. Ale ne, on k nim místo toho pošle pár pochybných zombíků, které Michael oddělá raz dva. Proč jde na ně tak pomalu? Že by proto, aby měl pan režisér čím vyplnit film? Že by proto, že jinak by vlastně film ani nemusel existovat?

Legie Zdroj: distributor filmu

Zoufale špatný film

Nejsmutnější je, že takových logických bot je v Legii mnohem víc. Když se nad nimi po zhlédnutí zamyslíte, vlastně vám dojde, že takovýhle film vůbec nemusel být natočený. Pro koho vůbec vznikl, když ani mě, která snese opravdu hodně špatná díla, nijak nenadchl? Krom Bettanyho nemá Legie žádné kladné prvky.

Triky? Zoufalost. Tvůrci mají velké štěstí, že se spousta scén odehrává ve tmě. Mají to pak mnohem jednodušší. Masky ještě celkem ujdou, nejedná se ale o žádný mega objev. Takže pokud nepatříte mezi zatvrzelé fanoušky anglického fešáka Bettanyho, vyhněte se Legii obloukem.

Legie (Legion)

Akční / Horor / Thriller
USA, 2010, 104 min