Recenze: I love you Phillip Morris. So suck my dick

Snímek I Love You Phillip Morris inspirovaný skutečnou americkou kauzou, kde se reálný Steven Russel několikrát neobvyklým způsobem pokusil o útěk z vězení, vydával se za lékaře, právníka a jednou dokonce předstíral infarkt. Génius. V roce 1998, tedy po svém posledním útěku, byl odsouzen ke 144 letům vězení.

I Love You Phillip Morris, Zdroj: Bioscop

Jim Carrey jako Steven Russel, Zdroj: Bioscop

Život filmového Stevena Russela by si přála většina smrtelníků. Steven je oblíbený, žije s milující manželkou, má perfektní dům s ještě lepší zahradou, přes den chodí do bezvadné práce. Vede  se mu zkrátka skvěle, ovšem pouze zdánlivě. Steven je totiž gay. Gay a okatý zlodějíček. Ve vězení se seznámí s Phillipem Morrisem, do něhož se bláznivě zamiluje a došel by pro jeho modré oči na kraj světa. Nebýt okovů.

Jim Carrey je gay, McGregor nepolyká

Fenomén homosexuality se v posledních letech dostává do všech oblastí kultury, ať už se jedná o výtvarné umění, fotografie nebo hudbu. Nyní se vznášejí na filmovém plátně. A nejsou vůbec přitažliví.

Komentovat herecký výkon Jima Carreyho, jenž si zde zahrál daňového podvodníka Stevena Russela, snad ani není třeba. Svými grimasami diváka baví v průběhu celého filmu. Poté, co pronese větu: Chci jen, abys byl šťastný, broučku,adresovanou McGregorovi, uvede vás v pochyby, zda skutečně není gay. Veškeré jeho vyjádření vskutku drží celý snímek nad vodou.

Ewan McGregor v roli Phillipa Morrise už je na tom ale trochu hůře. Má za sebou poměrně slušnou řádku filmů, objevil se například v hlavní roli Trainspottingu, dal tvář bohémskému pisálkovi v romantickém Moulin Rouge, pořádně se ohřál hned ve třech epizodách Hvězdných válek a nedávno mohl být k vidění po boku Toma Hankse v Andělích a démonech. Není to špatný herec. Role teplého blonďáčka mu ale zjevně byla proti srsti. Když toporně líbá Jima Carreyho, i když si občas pohraje s celkem vtipnými dvojsmysly, vypadá přinejmenším komicky, rozhodně ne důvěryhodně. A nepolyká.

Ewan McGregor jako Phillip Morris, Zdroj: Bioscop

Zvláštní je, že producent Andrew Lazar je s jeho obsazením více než spokojen. „Nabídnout roli Ewanu McGregorovi nás napadlo s Jimem Carreym a v podstatě již druhý den jsme měli přislíbenu jeho účast. Phillip Morris je hodně delikátní role a Ewan se jí skvěle ujal a přesvědčil nás všechny, že je tím pravým, kdo zaujme srdce Stevena Russella.“

Anebo mi ho můžeš vykouřit, tvoje volba

Režisérské duo Glenn Ficarra a John Requa vpustili toto dílo do světa jako svůj vůbec první celovečerní film, jejich nezkušenost je ale znát jen nepatrně. Fakt, že se během sta minut trvání snímku vystřídá několik epizodních příběhů, jež by samy stačily jako zápletka pro jediný film a jež by mohly být vysvětleny precizněji, může být lehce šokující. Stevenova návštěva a následná hysterická scéna u jeho tajně vypátrané biologické matky je pro děj zcela zbytečná, a takových je tam vícero. O promyšleném celku se hovořit nedá. Přesto se najdou záběry, které potěší. Ať už je to McGregorův klukovsky nesmělý úsměv, anebo scény z amerického vězení. Or you can suck my dick, your choice. Docela by mě zajímaly nepovedené záběry, při natáčení musela být opravdu zábava!

I Love Lou Phillip Morris

Komedie / Drama
USA / Francie, 2009, 102 min