Recenze filmu Správci osudu. Agent bez minulosti se prodírá příběhem jak z Počátku

Nevíte, co si máte o filmu Strážci osudu (ano, o tom filmu s podivným plakátem a ještě podivnějším názvem) myslet? Nevadí, třeba trochu napovím.

Někdy potřebujete postrčit, abyste pochopili plány osudu, Zdroj: distributor filmu

Pokud bych měla napsat recenzi v jednom odstavci, rozhodně by mi to nedělalo problém. Udělala bych to asi takhle: Vezměte trochu Počátku (sci-fi námět; v normálním životě nereálné situace), trochu Agenta bez minulosti (hrdina, kterého, aniž by on sám tušil proč, pronásledují), trochu Pýchy a předsudku (až nechutně romantická láska, která nakonec překoná vše) a trochu Černé labutě (hlavní hrdinka, jejímž životem je mimo jiné především tanec), pečlivě to promíchejte, dejte si záležet na detailech a máte film, jehož hlavní hrdina vás zaujme, budete s ním soucítit a nakonec budete rádi, že jste vlastně viděli pohádku.

Smysl pro detail

Bohužel recenze většinou s jedním odstavcem nevystačí, proto mám pro vás ještě pár dalších. Odmala mám takový problém. Jakmile se dívám na film, koukám na detaily. Někdy jen tak, protože jsou opravdu výjimečné, někdy proto, že mi vadí, jak je film nedotažený. Jenže postupem času jsem zjistila, že většina amerických filmů je nedotažená. O to víc mě pak překvapí, když se objeví nějaký, kde si na detailech záležet dají.

Přesně toho jedince nepochopeného okolím, zmítaného pochybami, city a nejistotou. A takoví hrdinové jsou v kurzu už dlooouho. A nebo je to tím, že Matt Damon má zkrátka podobné typy hrdinů na háku, a já mu to vždycky, ale vždycky sežeru? Odpovědi se asi nedopátrám, nejspíš je někde uprostřed.

Konec dobrý, všechno dobré

A ačkoli je v příběhu tolik zvratů, přesto se nakonec podařilo dospět k závěru, který jsem si sice (jako občasný nenapravitelný romantik) přála, ale přece jen mi při něm trochu skřípaly zuby. To ponaučení, že když něco opravdu moc chcete a jdete si za tím bez ohledu na následky, pokaždé se k vysněnému cíli dostanete… To tam zrovna být nemuselo. Ale co, celý film je postavený na extrémních prožitcích a činech. Pořád to nebylo tak zlé jako Letopisy Narnie (i když právě na ty jsem si během skřípění zuby vzpomněla).

Ale přes to přese všechno, máte-li rádi romantiku opepřenou notnou dávkou sci-fi a akce, jste tady správně. Vedle všech přiblbých, ryze romantických slaďáků, se Strážci osudu můžou hrdě blýsknout právě těmito extra kvalitami. A to není zas tak málo.

Strážci osudu (Adjustment Bureau, The)

Romantický/ Sci-fi
USA, 2011, 106 min