Recenze: Exmanželka za odměnu. Miluji tě, ale dovádíš mě k šílenství

21. 4. 2010

exmanzelka-za-odmenu-1Ona je novinářka, která podřizuje dobrému příběhu vše ostatní. On je bývalý policista a momentálně tzv. lovec lidí. Co mají společného? Kdysi byli manželé a teď se k smrti nenávidí. Těchto pár slov vystihuje námět nového filmu hollywoodské produkce Exmanželka za odměnu. V hlavních rolích se objeví dokonale upravená Jennifer Aniston a pořádně svalnatý Gerard Butler.

Exmanželka za odměnu Zdroj: falcon.cz

Jak přiznávají samotní tvůrci, snímek Exmanželka za odměnu vznikl při obyčejném rozhovoru dvou sousedů, mimochodem producenta Neal H. Moritze a režiséra Andy Tennanta (Holka na roztrhání). Netvrdím, že by takto nemohl vzniknout opravdu dobrý film, ale v tomto případě tomu tak zcela není. Nebo vlastně je, vždyť co může být špatné na hollywoodské romanticko – akční komedii v hlavních rolích s Jennifer Aniston a Gerardem Butlerem?

Kráska a zvíře

Původně měla jednu z hlavních postav hrát slavná Sarah Jessica Parker (Carrie Bradshaw ze Sexu ve městě). Ta však nabídku odmítla a tak dostala šanci Jennifer Aniston (Rachel v Přátelích), která momentálně s Gerardem Butlerem (300: Bitva u Thermopyl) tvoří jeden z nejsledovanějších párů Hollywoodu. Hraje tu ambiciózní novinářku Nicole Hurley, která je na stopě velkého skandálu. Ovšem, kvůli honu za informacemi se nedostaví na soud a dostává se tak na listinu hledaných osob. Své příležitosti se jakožto profesionální lovec lidí chytá její exmanžel Milo Boyd (Gerard Butler) a to se vším potěšením, které tato úloha přináší.

Exmanželka za odměnu Zdroj: falcon.cz

Komedie Exmanželka za odměnu není v podstatě nic dlužna svým přívlastkům. Diváci se mohou v průběhu 110 minut těšit třeba na automobilovou přestřelku nebo rvačky. Vedle toho všeho se komplikovaný vztah protagonistů, jež je plný nenávisti a záškodnictví, (nepřekvapivě) proměňuje na osudovou romanci. Americká diva Jennifer Aniston je nejen přítomna některých akčních scén, ale je dokonale svůdní v každém okamžiku. I když je pravda, že v průběhu celého filmu má na sobě jenom tři modely! Co se týče ex-Sparťana Gerarda Butlera, jeho svaly jsou pořád ve střehu. A ano, bude i scéna, jak vychází ze sprchy.

Očima Kataríny Strakové: Jeden z mála filmů, který provází naprosto otřesná hudba, která snímek doslova ruší. Zdá se, že v něm bylo použito snad celé album od novopečené rádoby-zpěvačky Keshy (recenze desky zde), jmenovat mohu Tik Tok anebo Your Love Is My Drug. Na zvracení. Hodnotit zápletku díla je asi zcela zbytečné, zábavný moment je tam přesně jeden, a to když se Sarah Jessica Parker (óó, pardon, spletla jsem si to s filmem Morganovi?) snaží ujet Butlerovi na kole s úchylným vyhlídkovým vozíčkem. O ucházející herecký výkon se přičinila Christine Baranski (Chicago, Mama Mia!) v roli sexuálně nevázané matky, jíž by si nepřál asi žádný z nás. Jinak zhola nic. Je možné dát záporné hodnocení?

Kam se poděla filmová originalita?

Když se tak člověk dívá na to všechno, co na plátně Jennifer a Gerard spolu dovádějí, přemýšlí nad tím, jestli tu či onu scénu již neviděl v jiném snímku. Podobná chemie s velkým podílem nenávisti fungovala v různých podobách třeba v Pan a pani Smithovi (Brad Pitt, Angelina Jolie) nebo v kultových filmech Pravdivé lži (Arnold Schwarzenegger, Jamie Lee Curtis) či Válka Roseových (Michael Douglas, Kathleen Turner).

O Exmanželce za odměnu se jistě dá mluvit jako o povedené americké komedii, ve které vás vizuálně velice příjemná dvojice slušně pobaví, ale nijak zvlášť neoslní. Tento dojem posilňuje již samotný trailer, kde je i slyšet docela příjemná filmová hudba od George Fentona. Ovšem ve skutečnosti, snímek vůbec nepřekračuje osvědčené standardy, nenabízí něco nového a je jisté, že se vůbec nic nestane, když si diváci počkají na jeho uvedení v televizi nebo na DVD.

Exmanželka za odměnu (The Bounty Hunter)

Akční/ Komedie/ Romantický
USA, 2010, 110 min