RECENZE: Divadlo Akorát ušilo Dámského krejčího. Klasikou nic nezkazili

Divadlo Akorát brzy oslaví tříleté výročí a svůj repertoár neustále rozšiřuje o další příjemné pohádky a komedie. Nejnovějším přírůstkem je známá veselohra Dámský krejčí.

Úspěšná hra Georgese Feydeaua je oblíbená pro neskomírající téma. Manželství, nevěra, nevinná i vinná lež, náhoda, a hlavně všudypřítomná tchyně mají společného jmenovatele v této komedii. Brilantní konverzační, a i přes nelehkou situaci hlavního hrdiny, velmi vtipná inscenace se už dočkala mnohých adaptací. Soubor Divadla Akorát ji pojal velmi zlehka a zbytečně neexperimentoval. Udělal dobře.

Divadlo Akorát nemá stálou scénu, ale nejčastěji můžete inscenace sympatického amatérského spolku vidět v kulturním domě Kyje. Nadšení členové souboru hrají, co jim jejich sympatický entuziasmus dovolí, a francouzskou hru představují divákům s důstojným respektem. Z jeviště můžeme cítit přirozený projev, který je provázen jemným a dobře načasovaným humorem.

Celé představení se odehrává v jednotných kulisách, které se flexibilně mění dle potřeby. Ať už se postavy ocitnou v bytě doktora Moulinota nebo v bytě po krejčové. Tvůrci zachovali nejen klasický ráz textu, ale především se transportovali do dávné doby i co se kostýmů týče. Stylově oblečené dámy a gentlemansky vyhlížející pánové tak vytvořili dojem francouzské elegance, která ději dodává potřebnou eleganci.

Potěší a neurazí

Nejde o profesionální soubor a místy to samozřejmě nelze přehlédnout. Soubor Divadla Akorát tvoří amatérští herci, které spojuje nadšení a radost z hraní. Z hereckého obsazení mě oslovila hlavní postava doktora Moulinota v podání Radka Vyvadila, který se z jeviště prakticky nehnul, a přesto utáhl celé představení s přesvědčivým, přirozeným výkonem.

Z něžného pohlaví mi nejvíce imponovala Jana Kumherová v roli kouzelně naivní Zuzanky, které by člověk nemohl ublížit, ale zároveň by jí zakroutil krkem. Naopak strnule a nepřirozeně působil sluha Jean v podání Rudolfa Vyvadila, kterému občas nevyšly dobře mířené repliky tak, jak by měly. Pár slabších míst nezastíní jinak velmi odlehčenou satirickou komedii.

Inscenaci Dámský krejčí v podání Divadla Akorát bych směle doporučila pro jednoduché, ale ne prosté ztvárnění. Příprava není evidentně podceněná a herci mají své postavy velmi dobře nastudované. Vtáhnou vás do děje a nerušeně provedou až do šťastného konce.

Dámský krejčí, Divadlo Akorát, autor: Georges Feydeau, režie: Petr Klečka, hrají: Radek Vyvadil, Jiří Beran, Lucie Stropnická, Jana Kumherová a další

Hodnocení: 70 %

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Eva Síčová
Narodila se 10. dubna 1985, v Ostravě, studovala soukromou školu hotelovou v Ostravě a později Vysokou školu Hotelovou v Praze. V současné době studuje Literární akademii Josefa Škvoreckého v Praze, a od září 2010 je redaktorkou Topzinu v sekci "Divadlo a umění". Mezi její koníčky patří knihy, divadlo /překvapivě:-)/, filmy, výstavy a motorky. Je velmi líná, takže sporty neprovozuje, ale ráda si zajde na dobré jídlo. Má ráda společnost, přátelé, rodinu a zajímavé lidi všech různých názorů. Ráda cestuje a získává tak inspiraci pro psaní. Má ráda kritiku, protože jí posouvá dál. Přesvědčení: Pozitivní myšlení

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!