Cesta hořícího muže2Cesta hořícího muže, komedie s dramatickou zápletkou, vás nenechá v divadle klidnými. Humorné scény střídá napětí. Závěr, který rozhodně nikdo nečeká, vás pobaví, ale zároveň donutí k hlubokému zamyšlení.

Leoš Noha jako Eddy. Zdroj: nazabradli.cz

Kelly McAllister je autorem hry Cesta hořícího muže, kterou uvádí Divadlo Na Zábradlí.  Vše začalo, když se bratři Bobby (Pavel Liška) a Marty (Igor Chmela), rozhodli splnit otci poslední přání a pohřbít ho na festivalu Hořícího muže. Během jejich cesty však dojde k neočekávané události. Bobby svou jointovou cigaretou zapálí celé auto, které následně vybuchne. Musí tedy zůstat v zapadlém hotelu v poušti, kde se seznámí s recepční a zároveň i manželkou majitele Jo (Kristina Maděričová). Později se k nim připojí i dvojice neohipíků Hlína (Ladislav Hampl) a Candy (Gabriela Pyšná). Vášeň střídají hádky plné sprostých slov a nadávek. Obzvlášť v podání Eddyho (Leoš Noha), majitele hotelu. Eddy je alkoholik, který všechny doslova seřve na jednu hromadu.

Cesta hořícího muže

Cesta hořícího muže

Pokud sedíte v zadních řadách, můžete mít problémy se zvukem, neboť herci mluví často velmi potichu. Kromě této malé vady je však představení chvályhodné, nikoli však výborné. Humor se dá dělat i jinak než neustálým sprostým nadáváním. O to horší jsou lidé, kteří se sprostým slovům smějí. Samotný příběh by si zasloužil jedničku s hvězdičkou ne pro své humorné scény, ale pro hloubku. Příběh bych rozhodně neoznačila za komedii, ale jako střet životních příběhů a postojů, které se v mnohém liší a často jsou až ironické.  Výkony herců si jedničku zaslouží. Některé části se tváří,  jako by byly hercům napsané přímo na tělo.

Kristina Maděričková jako Jo a Pavel Liška jako Bobby. Zdroj: nazabradli.cz

Pokud zavítáte do Divadla Na Zábradlí na Cestu hořícího muže, určitě nebudete litovat. Divadlo patří k těm menším v Praze, ale jako  většina divadel v naší metropoli se může chlubit svou vlastní atmosférou, kterou dobře nasáknete i v místní kavárně.

Cesta hořícího muže

Divadlo Na Zábradlí

Režie: Marie Záchenská