Recenze: Camp Rock 2: Velký koncert. Intelektuálova noční můra s tváří Demi Lovato a Jonas Brothers

19. 9. 2010

Televizní kanál Disney Channel se rozhodl už podruhé vymýt mozky náctiletým dětem. High School Musical přestal fungovat, a tak vsadil na nové tvářičky a zase mu to vychází. Je druhý Camp Rock zlo, anebo opravdu zlé zlo?

Nééé holka, zavři tu pusu!, Zdroj: distributor filmu

Mitchie (Demi Lovato) i super slavní zpěváci, z nichž jeden s ní jaksi chodí (konkrétně Joe Jonas, ale je to jedno, vypadají všichni stejně), už povyrostli. Někdo si nechal narůst frajerštější číro, někomu expandovalo sebevědomí až k oškatulkování hysterická čůza, někdo se rozhodl psát písničky (jak jinak). I ostatní muckatá dítka z minulého dílu se zase sešla na rockovém táboře, kde se odporně popíkářsky kvílí, a chtějí si užít léto. Jenže vedle vznikla táborová konkurence a vypadá to, že jejich milovaný Camp Rock zanikne.

Naštěstí se to nestane (ach, to jsem tak ráda), zato konkurent vyzve Camp Rock na souboj ve zpěvu. Na konci tábora, rozumějte: filmu, se odehraje mega koncert, kde se ukáže, kdo z nich je lepší. Oscar za scénář sem, prosím!

My to dokážeme, máme na to, jupí!

Příběh je příšerně neoriginální a stereotypní. A dialogy! Ne, proč říct něco zajímavě, když může hlavní postava taky vyžbleptnout: „My to dokážeme. Máme na to. Jupí!“ Scenárista během psaní scénáře musel sežrat aspoň metrák cukrové vaty, jak je nasládlý. O milostné lince ani nemluvě, ta v podstatě neexistuje, protože mezi Lovato a Jonasem to absolutně nejiskří. Jsou to teenageři, no jistě, ale i ten Zac Efron se uměl celkem obstojně tvářit zamilovaně.

Jonasovic čumáčci

Právě s ním a jeho lásečkou Vanessou HudgensMuzikálu ze střední se nabízí srovnání. Byli starší, uvěřitelnější, přirozenější, jejich vztah měl náboj. (Ježíši Kriste, nikdy bych neřekla, že tohle jednou napíšu.) Tady je zamilovaná dvojice nechutně hloupá a bezpohlavní.

Kam se hrabe Joker

Především máte během sledování filmu pořád nutkání alespoň přiškrtit slečnu herečku. Stranou, jakou hraje postavu. Demi Lovato ji tedy spíš hraje v hodně velkých uvozovkách, protože to její šaškování snad nikdo nemůže brát vážně (kromě některých dětí s vymytými mozky). Už po deseti minutách nevěřícně zíráte na její ohromnou pusu, kterou neustále roztahuje do ještě obrovitějšího úsměvu. Chvílemi připomíná Jokera. No fuj prostě.

Bráchově Jonesovic jsou na tom o několik úrovní líp. Vypadají sem tam i profesionálně a jsou vlastně sympatičtí. Když se hodně odvážete, dvakrát, třikrát se i zasmějete! Každopádně proč ale ve snímku jsou? Zaprvé z nich malé holčičky mají dost zvláštní pocity, jako když objeví taťkovo porno. A taky zpívají, no. Kupodivu to není úplně nejhorší, a pokud se jim do písničky nikdo neplete (především to velkohubé strašidlo), vznikají příjemné popové songy, jejichž text není „jdeme si za svým životním cílem, lalala.“ A melodii si nakonec i zapamatujete.

Vykoukne i paní Realita

Retardovaný scénář spěje zdárně k závěru a šok. Konec najednou není růžový a na moment vykoukne i paní Realita. Nepochopila jsem moc záměr. Ukázat dětem, že svět umí být i tvrdý? I když celou tu hodinu a tři čtvrtě si tu hrajeme na pohádku? Film díky tomu sice nefunguje jako celek, ale plusové body si tím zase získá u starší populace.

Díky konci a dvěma fajn písničkám jsem se rozhodla na Camp Rock 2 nedívat jako na ultras*ačku. Navíc musíme vzít v potaz, že to je film pro nejmladší náctileté. Jakási forma moderní pohádky. Já bych to svým dětem teda nikdy nepustila, ale proti gustu… A taky je moc příjemné, že to neběží v kinech, ale jen na dětském televizním kanále Disney Channel. A kabelovku naštěstí nemají všichni mladiství, tudíž tu je pořád šance, že jednou na můj důchod nebudou vydělávat samí lidé s virtuálně způsobenou lobotomií.

Camp Rock 2: Velký koncert (Camp Rock 2: The Final Jam)

Rodinný / Komedie / Muzikál / Romantický
USA, 2010, 104 min