×

Recenze: Arthur a Maltazardova pomsta. Hloupé nic!

arthurUž jsme si jistě zvykli, že marketing a peníze vládnou světem a že mnoho filmů se točí bez ambice být filmem jako takovým. Stává se z něj jen prázdná dojnice na peníze, která nemá s kulturou (ať už třeba tou „špatnou“) nic společného. Chcete vidět tu nejnovější? Zajděte na pokračování prý úspěšného filmu Arthur a Minimojové. Luc Besson se totiž zbláznil.

Zdroj: Bioscop
Zdroj: Bioscop

Od návštěvy snímku odrazuje už psychidelický plakát, při jehož sledování vás nejen začne z přemíry barev bolet hlava, ale dozvíte se i naprosto zbytečné informace (které opět zavání kalkulem) – že nejpohodovějšího „týpka“ dabuje slavný Sámer Issa a Arthura František z Ulice. No kdo by po tomhle zjištění nešel?

Hned po začátku filmu se budete jistě cítit zmatení. Tvůrci si totiž nedělají starosti s vysvětlením, kdo že jsou to ti Minimojové, Jednorožci (nejsou to koně s rohem uprostřed) a proč sakra v americkém lese pobíhají černošští domorodci. Není mi jasný ani záměr jakéhosi retra – vše se totiž odehrává v 60. letech. Po mdlém úvodu, připomínajícím ty nejpříšernější komedie 90. let (rošťácká hudba alá Sám doma a podobně „střeštěné“ kousky) přichází svět Minimojů – svět absurdna, vulgarit a velkého množství LSD.

Zdroj: Bioscop
Zdroj: Bioscop

Prostředí je totiž skutečně ošklivé, přeplácané a (až na pár drobností, kterých je však málo na to, aby hrály nějakou roli) neoriginální. Celé to navíc působí tak nepřirozeně! Nemůžu se navíc zbavit dojmu, že sami autoři neví, pro koho je film určen. Mnoho nevhodných narážek a vulgarit dává tušit, že marketing jede naplno, a tak vytvořil hybrida, který se nehodí pro nikoho.

Přestože Arthur je oficiálním milovníkem zvířat (zbytečné vysvětlovat!), jediné, co sledujete, jsou neustále pády, zranění a dokonce i smrt různých zvířat. Hlavní hrdinové, jak v grotesce, jen pokrčí rameny a na zmagnetivané berušce letí dál (taky netřeba vysvětlovat!).

Plus snad není žádné. Pokývete sice nad propracovaností podzemního světa i digitální techniky, která ji stvořila, to je však na film dost málo. Arthur a Maltazardova pomsta je zbytečný a prázdný film.

Arthur a Maltazardova pomsta (Arthur et la vengeance de Maltazard)

Animovaný
Francie, 2009, 93 min

Režie: Luc Besson
Hrají: Freddie Highmore, Mia Farrow, Jimmy Fallon, Snoop Dogg, Asa Butterfield, Lou Reed, Ron Crawford, Robert Stanton, Penny Balfour

Hodnocení: 1* (a to jen proto, že je to Luc Besson a že jste Sámera nuceni poslouchat jen deset minut)

3 Komentáře Recenze: Arthur a Maltazardova pomsta. Hloupé nic!

1. lol, sem chodí někdo jako Milan Novák, co čte informace o filmu na Super.cz a věří tomu? :-D :-D :-D

Tak to mě teda pobavilo…

2. Premiéru měl film 3.12. a nic to nemění na faktu, že novinářské projekce jsou obvykle (jako u tohoto případu, kde byla naše redaktorka) o několik dnů či týdnů dříve. Co se týče prvního dílu, samozřejmě není pro druhý díl podstatný, protože každý další díl je filmem samým o sobě, není tedy důležité, jestli byl první film dobrý nebo nebyl a jestli ho divák viděl nebo ne, film má být sám o sobě suverénním dílem a jako takový se má hodnotit. Hodnocení dabingu režií tohoto dabingu pochopitelně vdycky bude pozitivní, proč by si káleli do vlastního hnízda a připravovali by se nesmyslně o peníze? To nic nemění na jeho úrovni.

3. Co vím, tak film ještě představen na premiéře nebyl. Nakonec hodnocení za jedna po kritice kdovíčeho mluví samo za sebe. Film je druhým pokračováním, takže divák na rozdíl od vás bude vědět, kdo je kdo, první díl asi byl úspěšný. A Sámer svou roli nadaboval výtečně, už jsme si na super.cz poslechli. Když byla nadšena režie, vy jste ho asi vůbec neslyšel.