RECENZE: Albem Every weekend osloví Hadouken zejména milovníky elektra

FOTO: Hadouken
Hadouken vystoupí na Prague City Festivalu, Zdroj: cityfestival.cz

Brtitská kapela Hadouken vydává 18. března dlouho očekávané album Every Weekend. Nebudou na něm chybět již dříve zveřejněné singly Bad Signal či Parasite, kterými skupina dala jasně najevo, že se nová deska ponese v duchu moderní elektronické taneční hudby.

FOTO: Hadouken
Nové album je daleko mnohotvárnější, než to předchozí, Zdroj: cityfestival.cz

Je to téměř sedm let od doby, kdy zpěvák a producent James Smith společně se svou přítelkyní a třemi dalšími hudebníky založil kapelu s názvem Hadouken. Přestože v České republice stále nejsou příliš známí, na Britských ostrovech si vedou dobře, což je zřejmé už z jejich úspěšné diskografie, kterou nyní rozšiřují o třetí studiovku.

Z desky Every Weekend je cítit, že Hadouken oproti debutu silně přitvrdili. „Zatímco dříve je bylo možné zaškatulkovat mezi new rave/grindie, z nového alba je patrná směsice electra, housu a dubstepu (produkčně se na něm podepsali Noisia a Loadstar).

V duchu moderního elektra

Nahrávka kromě desíti tracků obsahuje dva bonusové, dříve vydané singly Mecha Love a Oxygen. Své místo zde našly i skladby BadSignal a Parasite, které se již dříve dočkaly klipového ztvárnění, a zároveň i remix písně Daylight od tria Drumsound & Bassline Smith.

Songy doplňují módní zvukové efekty a dubstepové samply, jimiž se prosadil známý DJ a producent Skrillex. Kapela však na rozdíl od něj sází místo údernosti na větší rozmanitost o čemž svědčí úvodní track The Vortex, jenž do sebe posluchače vtáhne kombinací temných rytmů, robotických samplů a neměnným beatem, kdežto ryze dubstepový TheComedown pro změnu zaujme svou pozvolnou gradací.

Album tak působí daleko mnohotvárněji, což je jev, který bychom v předchozí tvorbě hledali jen těžko. Mohutný vpád elektroniky by leckdo mohl odsuzovat, avšak tím, že kytary postupně ustupují syntezátorům, získává deska na pestrosti, s níž bude získávání nových příznivců bezesporu o poznání jednodušší.

Žádný šok se nekoná

Stálé fanoušky nejspíš album nijak výrazně nepřekvapí. Již z předcházející nahrávky For the Masses z roku 2010 byl směr, jakým se kapela hodlá ubírat, naprosto zřejmý. Zatímco dříve bylo možné srovnání s podobně znějícími Does It Offend You, Yeah?, evoluce kapelu přiblížila spíše produkci skupiny Modestep.

Nový zvuk tedy zapřísáhlým milovníkům Hadouken úplně nesedne, nicméně Every Weekend snad nelze hodnotit jinak, než kladně. Čím album na první poslech zaujme nejvíce, jsou líbivé melodie nebo již jednou zmíněná gradace skladeb, která do varu zaručeně dostane i ty nejstatičtější posluchače.

Naopak vytknout lze přinejmenším fakt, že 12 skladeb není moc, zejména tehdy, pokud 6 z nich bylo již dříve zveřejněno. Zamrzí i absence skladby Vessel, která se na albu původně měla objevit, ovšem ani v jednom případě nejde o tragédii, kvůli níž by byl posluchač nucen CD rozhořčeně rozlámat na kousíčky a vyhodit. Beztak by toho s odstupem času sám začal litovat.

Hodnocení: 90 %

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Jakub Jarolímek
Autor je redaktorem rubriky Hudba magazínu TOPZINE.cz. Vystudoval bakaláře v oboru Informační management na Univerzitě Hradec Králové a pokračuje v magisterském studiu na témže oboru. Mezi jeho záliby patří elektronická taneční muzika, moderní technologie a fotografování.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*