×
TOPZINE.cz

Prebiotika: Je libo čekankové kafe?

Často slýcháme, jak jsou pro náš organismus zdravá probiotika. Co to vlastně znamená a jaké mají účinky pro náš organismus jsme se mohli dočíst již v minulém článku. V souvislosti s probiotiky se však také často zmiňují tzv. prebiotika. O co se vlastně jedná?

Čekankový květ, Zdroj: xherdo.biz

Prebiotika nejsou probiotika!

Prebiotikum je nestravitelná složka potravin, která podporuje růst nebo aktivitu střevní mikroflóry a zlepšuje tak náš zdravotní stav. V podstatě tato složka potravin vytváří „substrát“ pro přátelské bakterie, tedy probiotika, a vytváří vhodné prostředí pro jejich správný růst.

Kde prebiotika najdeme?

Prebotikem se rozumí především vláknina, a to zejména na bázi oligosacharidů. Najdeme ji v obilovinách, ale i v ovoci a v zelenině. Ze zeleniny najdeme nejvíce prebiotické vlákniny v cibuli, česneku a nebo pórku. Nejznámějším oligosacharidem je inulin, který ve velkém množství obsahuje kořen čekanky.

Chcete-li udělat něco pro své zdraví, pijte cikorku!

Cikorka je pražený kořen čekanky, který se používá jako náhražka kávy. Chuťově je výborná, zdravá a neobsahuje kofein!

Zdravotní účinky prebiotik

Prebiotika užíváme především k prevenci zácpy, k prevenci vzniků nádorů tlustého střeva a konečníku. Mají příznivý vliv na složení mikroflóry zažívacího traktu a jsou podporou pro vstřebávání některých minerálních látek, např. vápníku.

Nejvhodnější způsob, jak pomoci našemu tělu a zajistit tak správnou rovnováhu střevní mikroflóry, je užívat probiotika a prebiotika současně, a to pravidelně a v dostatečném množství.

Pokud nechcete přemýšlet nad vlastní stravou a psát si jídelníček, existuje také spousta doplňků stravy ve formě kapslí. Pokud jste odpůrci návštěv lékáren, můžete si takové výrobky objednat na internetu.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..