Povánoční recenze vánočního alba Dary Rolins

14. 1. 2010

dara_rolinsDara Rolins, popová zpěvačka, která slaví úspěchy nejen ve svém rodném Slovensku, ale patří mezi ty nejoblíbenější zpěvačky i u nás, nedávno vydala své album Šťastné a veselé. Deska je zkráceným záznamem hudebního projektu, který se konal 11. a 12. listopadu v pražském klubu SaSaZu. Kmotrem desky je Ondřej Hejma.

Vánoční album Šťastné a veselé, Zdroj: archiv

Většina skladeb na desce Šťastné a veselé je pojata ve stylu amerických vánočních písní, výjimku tvoří  Vtedy sú Vánoce, Anjelik môj a legendární duet s Karlem Gottem Zvonky štěstí, tentokrát v novém swingovém nádechu. Z anglicky zpívaných vánočních songů představila Dara ve svém podání například úvodní skladbu Tear Time, známý hit Santa Baby, Have Yourself a Merry Little Christmas či Do You Hear What I Hear.

Příjemným zpestřením celé desky jsou vystoupení pozvaných hostů. Slovenská r’n’b zpěvačka Tina si s Darou střihla Let it Snow, výjimečně nadaná Tonya Graves zapěla krásnou skadbu Go Tel lIt On  The Mountain. Nechyběl ani Dan Bárta, který nechal rozeznít svůj nádherný hlas v Someday At Christmas a s Matějem Rupertem se Dara Rolins předvedla v duetu I Just Called To Say I Love You. Na dvou písních se dále podílel například i hiphopový interpret DJ Wich, spolu s ním se ve skladbě On The Radio ukázal i  Hugo Toxxx.

Na desce nechybělo ani vystoupení Dařiných, nyní už bývalých kolegů z ČeskoSlovenské SuperStar. Marta Jandová si se svou bývalou kolegyní zazpívala Ain´t No Mountain High Enough a Pavol Habera přispěl s Darou duetem Home. Skladby se protagonistům opravdu povedly, a nutno také podotknout, že patřily mezi to nejlepší z desky.

V porovnání s dřívější tvorbou Dary Rolins lze ale celkově hodnotit vánoční album Štastné a veselé spíše za míň vydařené. I když české a slovenské publikum dnes často osloví skladby zpívané anglicky, pořád si myslím, že na vánoční desce populární česko-slovenské interpretky, jako je Dara Rolins, by se mohl objevit větší počet známějších českých či slovenských vánočních songů.

0