Recenze hudebních CD a DVD

Anna Malá

Anna Malá

6. 1. 2011

Slavný frontmen skupiny Genesis vydal již osmou sólovou desku, která je nazvána Going Back. Od posledního alba uplynulo už osm let. Vrátil se tedy se vší parádou?

Phil Collins

Phil Collins, Foto: youtube.com

Již od začátku deska překvapuje svou lehkostí a optimismem. Neobjevují se zde žádné negativní skladby. Všechny písně se snaží člověka nabýt pozitivní energií a zpříjemnit mu den. Už jen první skladba, Girl (Why You Wanna Make Me Blue), vás přinutí si pobrukovat melodii celý den.

Svižné skladby se občas protnou s melancholickými, pomalými až romantickými kousky, jako je třeba Some Of Your Lovin‘ nebo Blame It On The Sun. Ovšem převládají rychlejší kousky, In My Lonely Room nebo Uptight (Every Thing’s Alright). Phil se na této desce drží hlavně blues, takže vysloveně bluesové pecky jako Take Me In Your Arms (Rock Me for A Little While) nejsou na kompaktu také žádnou vyjímkou.

Na desce se ukrývá také spousta soulových věcí, takže i Papa Was A Rolling Stone, Never Dreamed You’d Leave In Summer nebo Don’t Look Back potěší soulové klasiky. Různé styly i dynamika skladeb se střídají naprosto nepředvídatelně, nemůže se tedy stát, že by vás Going Back začalo nudit.

foto Phil Collins

Album Going Back, Zdroj: oficiální stránky zpěváka

Pro koho je album určeno? Inu, každý umělec by si přál mít fanoušky obou pohlaví a všech generací, ale ne vždy to jde. Tvorba Phila Collinse potěší hlavně fanoušky soulu, kvalitního popu a možná i bluesu. Především jej asi budou nakupovat dámy, jež strávily s Collinsovými romantickými baladami půlku mládí. Desku si samozřejmě mohou koupit i mladší generace, avšak v dnešní době, kdy bohužel mainstremu vládne hip hop, jim (pochopitelně až na vyjímky) moc neřekne.

Co se týče hudby jako takové, je pochopitelně dokonale nahraná. Nedrží se při zdi a muzikanti (s Collinsem za bicími) dávají svým nástrojům skutečně zabrat, ve snaze dosáhnout toho nejlepšího zvuku. Vokály samotného zpěváka jsou přesné, procítěné a každý tón je vždy na svém místě.

Dá se říci, že nové album Going Back je jednou z nejlepších desek, které kdy Phil Collins za svou kariéru vydal. Posluchače nenudí (pokud samozřejmě není nahluchlý), má náboj, dodává pozitivní energii a vylepší náladu zaručeně každému, kdo si jej pustí. Osmiletá přestávka v tvorbě Collinse určitě neunavila. Teď může obecenstvo jen doufat, že další podobná studiovka bude následovat v kratším časovém rozmezí.

Phil Collins – Going Back
Vydalo: Warner Music
Vydáno: 2010
Celkový čas: 57:23
Seznam skladeb: Girl (Why You Wanna Make Me Blue), (Love Is Like A) Heatwave, Uptight (Everything is Alright), Some Of Your Loving, In My Lonely Room, Take Me In Your Arms (Rock Me For A Little While), Blame It On The Sun, Papa Was A Rolling Stone, Never Dreamed You Would Leave In Summer, Standing In The Shadows Of Love, Do I Love You, Jimmy Mack, Something About You, Love Is Here And Now You Are Gone, Loving You Is Sweeter Than Ever, Going To A Go-Go, Talking About My Baby, Going Back

0