Pepsi už nebude tak sladká. Výrobce plánuje snížit množství cukru v nápoji

Pepsi snižuje množství cukru
Zdroj: Pixabay

Společnost PepsiCo Inc. oznámila, že hodlá celosvětově snížit množství cukru ve svých nápojích. Mezi hlavní důvody patří kritiky kvůli nárůstu obezity ve světě a snaha o ochranu životního prostředí, píše agentura Reuters.

Pepsi snižuje množství cukru
Zdroj: Pixabay

Newyorská společnost chce do roku 2025 výrazně snížit množství cukru ve dvou třetinách nápojů, které nabízí. Tyto nápoje by tak měly obsahovat 100 kalorií nebo méně z přidaného cukru na 355 mililitrů výrobku.

V posledních letech světové vlády a zdravotní organizace zesílily tlak na společnost PepsiCo a jejího konkurenta Coca-Colu. Viní je ze světového nárůstu obezity a cukrovky.

Podle PepsiCo jsou současné plány omezit cukr v nápojích mnohem ambicióznější než v minulých letech.

“Věda šla kupředu,” řekl agentuře Reuters vedoucí pracovník PepsiCo v oblastech vývoje a vědy Mehmood Khan.

Uvedl, že dnes existují nové příchutě, u kterých je zapotřebí méně přidaného cukru. “Nejde jen o sladidla, ale i o přísady v příchutích a o to, jak se s nimi naučíme zacházet,” dodal.

Světová zdravotnická organizace v říjnu doporučila vládám uvalit daň na slazené nápoje s cílem snížit jejich konzumaci a zlepšit zdraví ve světě. Ve Francii a v Mexiku taková daň již existuje. Společnosti, které obchodují se sycenými nápoji, se však dani brání.

Ačkoliv je PepsiCo známá především díky Pepsi, kolové nápoje tvoří pouhých 12 procent z jejích ročních příjmů, které činí 63 miliard dolarů (1,6 bilionu Kč). Sycené nápoje jako Mountain Dew tvoří 25 procent příjmů a zbytek obratu je z vody, ovocných džusů a slaných pochutin.

Společnost také plánuje omezit množství sodíku a nasycených tuků v produktech a efektivněji pracovat s vodou. Pokud budou plány úspěšné, tak PepsiCo do roku 2030 sníží své emise skleníkových plynů o 20 procent.

Autor ČTK

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*