Paul McCartney využívá sumo. K propagaci nového alba v Japonsku

FOTO: Paul McCartney
Paul McCartney je dlouholetým fanouškem sumó. Zdroj: Universal Music

Bývalý člen Beatles v rámci propagace svého posledního alba New v Japonsku zaplatil za to, aby obal jeho desky zdobil vlajky na Kyushu Grand Sumo Tournament ve městě Fukuoka.

FOTO: Paul McCartney
Paul McCartney je dlouholetým fanouškem sumo. Zdroj: Universal Music

Podle umělcova mluvčího není McCartneyho vztah ke svéráznému japonskému sportu ničím novým. Hudebník poprvé sumo navštívil na svém prvním turné po Japonsku jako sólový umělec už v roce 1993.

„Vzal svou skupinu na jeden ze zápasů, když byli nedávno poblíž, a vysvětlil každému pravidla a bodování a jak vše funguje,“ uvedl mluvčí.

Prolínání kultur

Minulý týden McCartney také navštívil finále turnaje. „Zápas, na který šli, byl jako finále FA Cupu nebo Wimbledonu v rámci sumo. Mezi koly nosili tradičně oblečení Japonci obal alba New na bambusových billboardech po celém stadiónu,“ popsal mluvčí celou akci.

Obal zmíněného alba patří mezi nominované účastníky letošní Art Vinyl prize, ceny pro nejlepší uměleckou obálku hudebního alba za uplynulý rok.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Vlastimil Boháč
Narodil se roku 1981. Vystudoval Sociální pedagogiku na HTF UK. Do redakce Topzine.cz nastoupil v dubnu 2013.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*