Zatímco konkurenční společnosti stále čelí dopadům finanční krize, obchodní značka Blažek přebírá štafetu a dostává se do čela pelotonu na domácí trati pánské módy. Pojďme se teď společně podívat na to, jak tento závod odstartovala a jak se jí v jeho jednotlivých etapách vedlo.
Zdroj:blazek.eu
Konec fialových sak
Historie dnes již známého módního domu se začala psát na počátku devadesátých let. V době, kdy demokracie a módní vkus českých manažerů byly ještě v plenkách. Zakladatel společnosti pan Ladislav Blažek se tehdy ještě jako student ČVUT rozhodl, že z mužů svlékne divoká barevná saka z nekvalitních materiálů a dá jim styl, pohodlnost a eleganci.
Svou první kolekci pánských oděvů uvedl na trh v roce 1994. Šest let dodával své zboží do obchodních domů, až si v roce 2000 založil ve Zlíně a Hradci Králově své dvě vlastní prodejny. O rok později následovaly první prodejny v Praze, Brně a v dalších letech také v Plzni, Olomouci, Ostravě, Českých Budějovicích a v Liberci.
Krok přes hranice
V roce 2006 překročil Blažek hranice otevřením prodejny v Košicích a Bánské Bystrici. Jak známo, slovenští muži mají styl a dosažení úspěchu na tomto trhu je podle majitele společnosti důkazem, že obleky Blažek jsou nejen praktické, ale také trendy. Ani severní hranice České republiky nezůstaly této obchodní značce dlouho uzavřeny. Lehce přes ně přeskočila do Polska, kde ve Wroclawi a Krakowě umístila v roce 2007 své další základny.
Tím však úspěšná expanze Blažka na zahraniční trhy rozhodně nekončí, a pokud bychom jako mapu jeho dalšího plánovaného šíření použili Entropu Davida Černého, pak se na obleky této značky mohou těšit i muži ze zemí Draculy, tureckých záchodů a melounů.
Výroba sériová, přístup individuální
Třebaže jsou obleky Blažek zhotovovány sériovým způsobem, je každému klientovi doporučen optimální střih oděvu, materiál a požadavky klienta jsou podrobně konzultovány. Krejčovská úprava oděvu je zajištěna přímo v místě prodeje. Společnost klade důraz na perfektní zákaznický servis a hlavním cílem je, jak jinak, spokojenost zákazníků.
Právě pro interakci s nimi založila společnost Blažek klub, prostřednictvím kterého poskytuje a přijímá informace nezbytné k pochopení potřeb zákazníka a reakcí na ně svým dalším rozvojem a směřováním. V České republice má tento klub již přes 70 000 registrovaných členů, tedy zákazníků, kteří již vědí, co můžou od obleků této značky očekávat.
Tak vysoké číslo je zároveň dokladem toho, jak se Blažek postavám českých mužů již uzpůsobil a do jaké míry jejich styl chápe.
Pohodlnost, elegance, styl
Ladislav Blažek vidí příčiny úspěchu své obchodní značky zejména v používání kvalitních tkanin od renomovaných dodavatelů z Itálie a Francie, v důrazu na dostupnost kolekcí, jejich nadčasovost, eleganci a pohodlnost.
Kromě manažerů obléká také příslušníky Policie ČR a zaměstnance České pošty a o jeho vysokém renomé na našem území svědčí i to, že příští rok obleče do taláru na deset tisíc advokátů a advokátních koncipientů.
Uznejte sami, pánský šatník se od revoluce výrazně proměnil a obchodní značka Blažek byla po celou dobu jedním z důležitých motorů této změny. Nálepka české klasiky jí náleží právem. Za těch 18 let nepřetržité práce na vytvoření předobrazu elegantního, stylového a úspěšného muže si ji určitě zaslouží.