Nový trik šmejdů. Tentokrát lákají seniory na slosování vysokých výher

daňové podvody tisic_korun_ceskych_penize_bankovky_bohatstvi
ilustrační foto, Zdroj: Shutterstock.com

Provozovatelé předváděcích akcí přišli s dalším trikem jak nalákat na své prodejní akce zejména starší spotřebitele. Telefonicky kontaktují vytipované seniory a pod záminkou převzetí dárku je zvou na soutěž o 100.000 Kč. Česká obchodní inspekce (ČOI) v této souvislosti varuje spotřebitele před nevybíravými praktikami společnosti, která pořádá předváděcí akce po celé republice. Podle Českého rozhlasu jde o společnost Astena group. Té tak hrozí vysoká pokuta.

daňové podvody tisic_korun_ceskych_penize_bankovky_bohatstvi
ilustrační foto, Zdroj: Shutterstock.com

“K žádnému slosování nikdy na těchto akcích nedošlo, zato máme četné informace, že účastníci zaplatili několikatisícové částky za pochybný příslib voucheru na nákup libovolného zboží,” uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Kolik obětí mají na kontě nekalé obchodní praktiky této společnosti podle něj nelze vyčíslit, ale každý den jich přibývá. ČOI již s firmou vede několik správních řízení, o její podnikatelské aktivity se zajímají také živnostenské úřady. Poškození senioři ze Zlínského kraje podali na firmu společné trestní oznámení.

Podle inspektorů firma vytipované účastníky z řad seniorů ve vybraných lokalitách napřed kontaktuje telefonicky a oznamuje jim, že vyhráli. Některým tvrdí, že byli jako věrní zákazníci místního supermarketu vylosováni a mají si převzít výhru.

Seniorovi pak přijde pozvánka na převzetí avizované “vylosované výhry” a na slosování. Jde ale o předváděcí akci, na které je nabízeno spotřebního zboží průměrné jakosti s přemrštěnou cenou, k jehož koupi dostanou zájemci o koupi jako bonus “dárkový poukaz” v hodnotě např. 50.000 Kč. Když zájemce o koupi na místě zaplatí 5000 Kč, slíbí mu prodávající, že jim bude částka 50.000 doručena do 48 hodin.

“Takže se našli i tací účastníci, kteří si ‘pro jistotu’ koupili i dva poukazy. Jenže nic z toho prodávající nesplní. Peníze nedorazí ani za dva dny, ani za dva týdny. Společnost je nadále nekontaktní, nepřebírá poštu a samozřejmě také v případě odstoupení od smlouvy peníze nevrací,” dodal Fröhlich.

Česká obchodní inspekce dala loni pořadatelům předváděcích akcí za klamavé praktiky 260 pokut v celkové výši 29 milionů korun. V prvním letošním čtvrtletí udělila dalšípokuty za 16 milionů korun. Nejproblémovější pořadatelé akcí se podle ČOI z českého trhu stáhli, přesto však v prvním čtvrtletí nahlásilo 18 firem konání více než 7000 organizovaných akcí.

Autor ČTK

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*